NIEUW CLUSTER EN NIEUW TENUE VOOR HOEKSE RUGBY DAMES

Niet alleen de Hoekse herenteams timmeren hard aan de weg. Ook onze Hoekse dames, ook wel Hook (XV) Ladies genoemd, zijn goed bezig. Dat is ook enig bedrijf niet ontgaan, en zij kozen ervoor om juist de dames te gaan sponseren, zodat zij zich nog verder kunnen ontwikkelen. Dames rugby groeit, en dat is ook te merken in Hoek van Holland. Het seizoen is nog maar nét begonnen, en de dames hebben nu al zes (!) nieuwe leden erbij! Ook gaan er geruchten dat oud-leden in de toekomst wellicht zullen terugkeren vanaf het Nederlandse topniveau. Voordat je het weet staan onze dames wellicht over enkele jaren in de Ereklasse!

Voor nu spelen zij onder leiding van coaches Nathan Raynor en Dan Roberts in de tweede klasse, dit jaar voor het eerst met het clusterteam “Rotterdames/Hook Ladies.” Beide teams zochten eind vorig seizoen uit nood contact met elkaar omdat zij beiden het niet zouden redden met de aantallen die zij zouden hebben. Hieruit werd dit nieuwe cluster geboren die elkaar in theorie perfect aan zouden kunnen vullen. De Hoekse dames hadden een tekort aan backs, de Rotterdames een tekort aan voorwaartsen. Samen zouden zij nog wel eens ijzersterk team kunnen vormen. De eerste test van deze gloednieuwe samenstelling is al deze zondag, 29 september. Deze dag reizen zij af naar Middelburg om te strijden tegen rivaal Oemoemenoe, clusterend met RCC uit Roosendaal.

Na al enkele clustertrainingen te hebben gehad, zowel aan Rondgang als bij de Rotterdamse Rugby Club, was er afgelopen zondag tijd om elkaar beter te leren kennen onder het genot van een biertje en zonder elkaar te hoeven tackelen. Dankzij enkele rondes speeddaten met elkaar, een quiz en aansluitend een heerlijke BBQ (bedankt Matt en Willem!) is de onderlinge band sterker geworden en kent iedereen elkaar al iets beter. Niet geheel onbelangrijk om samen te kunnen spelen.

Deze dag begon met een presentatie van de nieuwe shirts aan hun sponsoren. Wij willen deze graag bedanken voor de steun en het geloof in ons damesteam. Zonder jullie zouden we niet zo ver kunnen komen!

• De Jongens HvH
  • Vogels zink & dakwerk