EERSTE WINST BINNEN VOOR HOOK LADIES & ROTTERDAMES

Na wat gezien werd als de generale repetitie van het gloednieuwe damescluster tegen Oemoemenoe vorige week, die nog niet helemaal vlekkeloos verging en uitliep tot een verlies, was het afgelopen zondag tijd voor de première voor het (Rotterdamse) thuispubliek. De dames waren nu al meer ingespeeld op hun teamgenoten en dat was ook meteen te zien. Zij reisden af naar hun “thuis”wedstrijd in Rotterdam, om deze keer te spelen in het oranje-groen in plaats van het groen-oranje, en waar tegenstander de Brabant Ladies klaarstond om het tegen hen op te nemen. Enige zenuwen waren aanwezig bij de dames, dit Brabantse cluster bestond namelijk uit dames van de Oisterwijk Oysters en the Dukes uit Den Bosch, die immers vorig jaar nog in de eerste klasse speelden.

Hier was om eerlijk te zijn weinig van terug te zien en met de allereerste actie van de wedstrijd scoorde ons damescluster al meteen de eerste try binnen een halve minuut. De toon was gezet, dit was het duwtje in de rug dat het team nodig had, en zij lieten niet zomaar over zich heen lopen. Keihard aangemoedigd door veel niet-spelende teamgenoten die hun dag vrij hadden gemaakt om hun team te supporten, gingen de dames de strijd aan.

De structuur die vorige week nog ontbrak was al vele malen beter terug te zien. De voorwaartsen werkten keihard en waren ontzettend dominant in de scrum, die zij met gemak meters naar voren konden duwen en zo het balbezit weer terugkregen. De backs waren razendsnel en maakten indrukwekkende breaks, iemand die daarin uitblonk was onze Tamara Stock, die dit seizoen weer tijdelijk terugkeert naar haar oude bekende club.

Onze Hoekse (en Rotterdamse) dames hielden goed stand en dit resulteerde in een winst van 53-27. Woman of the Match werd Devi Maikoe, dit zich elke wedstrijd voor de volle 100% geeft. Deze wedstrijd ook weer, en zij was altijd precies waar ze moest zijn, maakte snoeiharde tackles en breekt met hoge snelheid door wat voortvloeit in prachtige try’s. De eerste nieuweling van onze (tot nu toe) zes nieuwe aanwinsten die het wedstrijdveld mocht betreden was Bo van den Berg, wie een geweldig debuut op de wing maakte. Onbevreesd maakte zij haar eerste “echte” tackles, rende goede runs en passte precies op het juiste moment de bal wat resulteerde in een try. Het was totaal niet te zien dat het pas haar allereerste wedstrijd was en we zijn benieuwd wat hier nog meer in zit!

Dit weekend mogen de dames weer aan de bak, deze keer in Alkmaar tegen het clusterteam De Foeste Moiden. Kick-off 13:00. Zien we je daar?