Beste Hookers,

Dinsdagochtend ontving ik bericht van Jan van Burg, onze president, dat zijn vrouw Juana afgelopen maandagavond is overleden. Juana was al een poosje ziek en we wisten dat het slecht met haar ging.

Zeg je Hookers, dan zeg je Jan, en zeg je Jan, dan zeg je ook Juana. Zij heeft vanaf het begin met Jan en alle andere Hookers van het eerste uur, maar ook van de ‘uren daarna’ alle fasen van onze mooie club meegemaakt. Zij stond ook altijd naast of achter Jan. En in die zin is zij natuurlijk allereerst voor Jan, hun kinderen en kleinkinderen, maar ook voor onze club van onschatbare waarde geweest, en ik geloof nog steeds.

Volgende week maandag nemen we afscheid van Juana, dat doen we als Hookers familie vanuit onze Hookersplace zoals Juana en Jan dit graag willen. Juana en Jan willen het leven maandag vieren, natuurlijk met het verdriet wat bij afscheid hoort, maar ook met het plezier wat bij herinneren hoort.

In overleg met Jan deel ik dan ook toch graag de rouwkaart met informatie over het afscheid van Juana met jullie allemaal.

Namens alle Hookers wens ik Jan en zijn kinderen en kleinkinderen veel sterkte om het verlies van Juana een plekje te geven, en als Hookers zullen wij hen hierbij bijstaan zoals van onze mooie rugbyfamilie verwacht mag worden.

Van IJzer en Beton

Paul van Putten