Belangrijke Corona update Bestuur

Beste leden, oud leden en rugby vrienden,

We zien dat het op verschillende plekken niet goed gaat met de Coronamaatregelen waar wij als club ook mee te maken hebben. Dit hebben we helaas moeten constateren bij de wedstrijden van de senioren.

Als bestuur begrijpen wij heel goed dat mensen blij zijn, omdat ze elkaar al heel lang niet gesproken hebben, maar doe dit dan volgens de geldende regels!
Als club zijn we druk bezig te onderzoeken of het mogelijk is om meer plekken rondom het veld te realiseren en hierdoor meer bezoekers kunnen ontvangen. Zolang dat niet mogelijk is houden we een maximaal aantal bezoekers aan.
We hebben als club de afgelopen weken Coronaregels opgesteld en via verschillende media gedeeld met jullie. Deze regels kun je ook vinden op de website onder het menu Corona. Ben je het niet eens met deze regels of kun je hier niet mee omgaan, kom dan niet!
Een aantal regels pakken we eruit en willen we nogmaals onder aandacht brengen.

• Een wedstrijd bezoeken kan alleen op vertoon van een ticket, zonder ticket geen toegang tot het terrein.
  • Binnen en rondom het clubhuis zijn looproutes aangegeven om voor een goede doorstroming te zorgen en drukte te voorkomen. Respecteer deze looproutes binnen en buiten het clubhuis, en houdt te allen tijde 1,5m afstand van elkaar
  • In het horecagedeelte van de club geldt dat bezoekers moeten zitten op de daarvoor aangewezen plekken. De stoelen en/of barkrukken mogen niet verplaatst worden door de bezoekers. Het horecagedeelte beslaat de bar én het buitenterras
  • Tijdens de wedstrijd kan er alleen plaats worden genomen op de witte stippen langs het hek, dus niet op een andere plek dan eventueel aangewezen door de Corona verantwoordelijke tijdens de wedstrijd.
  • Op het terras mag niet meer staand naar een wedstrijd gekeken worden. Ook tijdens de wedstrijd dient men te zitten op de daarvoor aangewezen plekken. Staand kijken mag alleen langs de lijn, en op 1,5m.
  • De 1,5 regel geldt ALTIJD, behalve voor de spelers die zich op het veld bevinden, en actief aan training of wedstrijd deelnemen. Coaches en trainers dienen dus ook óp het veld de 1,5m tot de spelers te bewaren!

We gaan de herfst in en zou het tijdens de wedstrijden kunnen regenen. Het clubhuis heeft een maximaal aantal mensen van 30 personen, en als het weer het toelaat de overkapping maximaal 15 personen. We zullen bij regen niet meer mensen in het clubhuis toelaten, waarbij de spelers na de wedstrijd als eerste naar binnen mogen. Neem dus een paraplu mee om droog te staan!

Alle leden en bezoekers zijn zelf verantwoordelijk voor het naleven van de 1,5m regel en alle andere regels opgesteld door de overheid en de club. Wanneer het jeugdleden betreft zijn de ouders/verzorgers verantwoordelijk om de jeugdleden te instrueren zich aan de regels te houden. Daarom vragen we iedereen om elkaar te helpen herinneren aan de regels. Eventuele individuele boetes opgelegd door ambtenaren zijn daarom ook nooit op de club te verhalen.

Consequenties en handhaving
Bij constatering van overtredingen kan de club een boete van 4000 euro opgelegd worden, en kan zelfs tot sluiting van het clubhuis worden overgegaan. Dit willen we te allen tijde voorkomen! Individuele overtredingen kunnen ook beboet worden: voor 13 t/m 17-jarigen is de boete 95 euro, voor 18 jaar en ouder is het 390 euro.

Het bestuur vraagt iedereen met klem zich aan de regels te houden. Help elkaar door elkaar eraan te herinneren wanneer iemand per ongeluk te weinig afstand houdt, of het te druk wordt. Bij herhaaldelijke constatering van overtreding van de regels behoudt de club zich het recht voor de overtreder te verzoeken de ruimte of het terrein te verlaten.

Ovale groet,
Het bestuur