Checklist spelers & bezoekers | Wedstrijden

Binnenkort gaan ook de wedstrijden weer beginnen. Richtlijnen voor spelers en bezoekers lees je hier.

Thuisblijven:

• Blijf thuis als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38 C°) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer (sporten en) naar buiten.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID‐19). Omdat je tot 10 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot 10 dagen na het laatste contact.

Richtlijnen:

• Zowel de bezoekende spelers als bezoekers handen desinfecteren bij de ingang.
  • Zowel de bezoekende spelers als bezoekers registeren zich via de QR‐code bij de ingang; Spelers zijn dan meteen geregistreerd voor de bar na de wedstrijd.
  • Bezoekers kunnen plaatsnemen op het terras zolang de wedstrijd nog niet bezig is.
  • Spelers kunnen ook op het terras plaatsnemen of op het veld.
  • Op het terrein is een route gemaakt naar de kantine en het verlaten van de kantine.
  • De groene route in het terrein betreden
  • De rode route is het terrein verlaten
  • De blauwe route is de ingang van het clubhuis
  • De gele route is het verlaten van het clubhuis
  • Bij de bar is aangegeven waar er besteld kan worden en waar er betaald kan worden: zoveel mogelijk met PIN betalen.
  • Tijdens de wedstrijd kunnen bezoekers/toeschouwers bij het hek op een witte stip plaats nemen.
  • Probeer tijdens de wedstrijd zo min mogelijk te lopen.
  • Het is verboden in de publieke ruimte of in een besloten plaats in groepsverband te zingen of te schreeuwen. Het is daarom niet toegestaan om:
    • Een Yel, aanmoedigingskreet o.i.d. uit te voeren
    • Een clublied te zingen
    • High fives te geven of overwinningsmomenten op andere dergelijke manieren te vieren, die onder schreeuwen vallen
  • Spreek elkaar erop aan als de 1,5m richtlijnen niet worden nageleefd.
  • Indien er een uitreiking is van Player of the match dan dient dit direct na de wedstrijd op het veld te gebeuren.
  • Indien er wat gedronken wil worden door de spelers, dan kan dit nog samen direct na de wedstrijd op het veld.
  • Na de wedstrijd kan er gefaseerd gedoucht worden, houdt hier ook rekening met de 1,5m regel.
  • Spelers zijn na het douchen gelijk aan de bezoekers en dienen op dat moment de 1,5m regels te handhaven en respecteren.
  • De spelers dienen de regels van de bond tijdens de wedstrijd te respecteren.