CORONA UPDATE

Beste leden,

De overheid heeft nieuwe maatregelen voor de sport vastgesteld per 14 oktober 22.00 uur. Het bestuur heeft kennisgenomen van deze maatregelen en is inmiddels ingelicht door de bond en NOC*NSF over de uitvoering ervan. Hieronder lezen jullie wat dit voor Rugbyclub The Hookers betekent.

VOORAF

Het belangrijkste wat wij jullie willen meegeven is dat gezondheid boven alles gaat. Voel je daarom dus niet verplicht om te gaan trainen of training te geven. Geef dit dan wel even aan bij het bestuur of je contactpersoon, zodat wij op de hoogte zijn. We benadrukken dat ons gevraagd wordt om niet de grenzen van de vastgestelde maatregelen op te zoeken. Daarnaast nemen we onze volledige verantwoordelijkheid voor het welzijn van onze leden, vrijwilligers en medewerkers. We hebben daarom balans aangebracht tussen enerzijds zoveel mogelijk kunnen blijven rugbyen en anderzijds het maximale dat we redelijkerwijs van onze medewerkers en vrijwilligers kunnen vragen.

MAATREGELEN RUGBYCLUB THE HOOKERS

Hieronder vinden jullie de maatregelen voor Rugbyclub The Hookers. De maatregelen gelden voorlopig tot en met vrijdag 30 oktober.

• Wedstrijden zijn niet toegestaan, de landelijke competitie wordt stilgelegd
  • Boven de 18 jaar mag alleen individueel worden gesport, of in teamverband met maximaal vier personen op 1,5 meter afstand (exclusief trainer)
  • Kinderen tot 18 jaar mogen sporten in teamverband; onderlinge wedstrijden met teams van eigen club is toegestaan
  • Betreft clusters: Ben je lid van club X, dan ben je enkel welkom bij club X
  • Betreft leeftijdscategorieën & dispensaties: We hanteren de teams waarin je bent gestart dit seizoen. Speelde je bij de senioren? Dan geldt 18+ voor jou. Speelde je voor de Colts? Dan val je binnen de jeugd
  • Het krachthonk van The Hookers blijft tot nader order gesloten. Indien een trainer een uitgewerkt plan heeft om mee te nemen in zijn trainingen, staat het bestuur er wel voor open om dit te bespreken.
  • Sportkantines, douches en kleedkamers zijn gesloten
  • Toeschouwers zijn niet toegestaan
  • Sportscholen blijven open

De overheid staat trainingen in groepsverband toe als er aan strenge voorwaarden (o.a. 1,5m-regel, groepsgrootte van 4 personen exclusief de trainer) wordt voldaan.
Een team dat wil gaan trainen onder die voorwaarden, kan daarvoor een plan ter goedkeuring indienen bij het bestuur.
De voorwaarden zijn te vinden in deze link:

Boven alles, blijf gezond!

Met vriendelijke groet,
Het Bestuur Rugbyclub The Hookers