Nieuwe trainer voor de dames

Dat de dames al een tijdje een onmisbaar onderdeel zijn van Rugbyclub The Hookers is niets nieuws, maar dat zij de ambitie hebben om te promoveren is dat voor sommigen misschien wel. Net als de senioren slaan ook de dames een nieuwe weg in en hebben zij de hulp van Marcel del Prado ingeroepen.

Marcel, 54 jaar, is zeker niet nieuw in de rugbywereld. Zo heeft hij zelf in zijn jongere jaren actief rugby gespeeld en heeft daarna de overstap gemaakt naar het trainersvak. Zo is hij begonnen met trainen en coachen van jeugd bij zowel de Haagsche Rugby Club als DIOK. Omdat het coachen in zijn bloed zat hoefde hij niet lang na te denken bij de vraag of hij wilde helpen met het coachen van de dames van de Haagsche Rugby Club.

Voor Marcel, trotse vader van twee dochters die beide affiniteit hebben met de rugbysport, is vrouwenrugby dus geen onbekend terrein. Daarnaast heeft Marcel twee ‘bonus’ zoons die ook niet onbekend zijn met de sport. Aan de keukentafel zal het dus vaak over rugby gaan. Al met al brengt Marcel genoeg kennis en ervaring mee om de dames van Rugbyclub The Hookers naar een hoger niveau te tillen.

Dat rugby niet alleen een mannensport is bewijzen de dames van Rugbyclub The Hookers al enkele jaren. Ze zijn een hechte groep meiden die het lang niet slecht doet op het rugbyveld, maar nu echt wel eens een stapje hoger willen. Met het aantrekken van Marcel hopen zij een serieuze gooi te kunnen doen naar promotie naar de tweede klasse.

Hebben wij jouw interesse gewekt met bovenstaand verhaal, maar twijfel je heel erg of je wel goed genoeg bent voor Rugby? Niet doen! Ben jij aan de kleine kant of juist wat langer, ben jij smal of misschien iets forser? Bij rugby zijn juist alle lichaamstypes van harte welkom. Het werken als één team is een van de belangrijkste uitgangspunten bij rugby. Dit betekent dat er zowel op als buiten het veld veelvoudig aan de teamband wordt gewerkt. Laten we zeggen dat de dames een feestje niet uit de weg gaan.

Wist jij dat je al competitie, met het damesteam, mag spelen vanaf 16 jaar? Er over een maximale leeftijd niet gesproken wordt en dat teammeetings vaak vergezeld worden met een hapje en een drankje? Hebben wij nu echt je interesse gewekt, kom dan een keertje meetrainen!

Let op, Rugby werkt verslavend.