Hookers 1: positief team, negatief getest

Vorige week maakten wij al bekend dat de Ereklasseteams onder de topsportrichtlijnen van NOC*NSF vallen en dat na overleg met de clubs uit de ereklasse het bestuur en directie van Rugby Nederland heeft besloten vanaf 3 april weer te beginnen met het spelen van wedstrijden in een aangepaste topcompetitie. Alle clubs uit de Ereklasse konden zelf kiezen of zij willen deelnemen aan een aangepaste competitie.

Dit houdt in dat de clubs die willen deelnemen, onderling een competitie gaan spelen. De regel is dat er maximaal een selectie van 40 man (spelers inclusief staf) mag deelnemen per club. De selectie wordt voor iedere training en wedstrijd getest. Dankzij een externe sponsor is het voor Rugbyclub The Hookers mogelijk gemaakt om ook deel te nemen aan deze aangepaste competitie. Momenteel zijn er 9 clubs die zich hebben aangemeld.

Zondag was de 1e trainingsdag voor de senioren. Hier waren veel voorbereidingen voor nodig omdat de club zelf een testruimte moet creëren en de tests moet organiseren. Via deze weg willen wij onze corona-coördinator Hendrik-Jan Lukkien dan ook van harte bedanken voor zijn inzet en moeite om dit mogelijk te maken. Een andere eis is dat er een Hygiëne Coördinator komt binnen de club. Hij of zij moet een medische achtergrond hebben. Melanie Mauritz, speelster van ons damesteam, beschikt over de nodige Covid-19 test kennis en heeft vanaf nu de rol van Hygiëne Coördinator en staat in contact met Rugby Nederland wat betreft het testen. Wij willen haar hartelijk bedanken voor het opnemen van deze serieuze rol.

Daarnaast willen wij ook de vrijwilligers die de tests afnamen, Laura de Koning, Aad Mostert, Jessie Pieper en Fleur van Leeuwen bedanken. Om de testen zo efficiënt mogelijk te gebruiken, heeft de trainersstaf besloten om op zondag 2x te trainen. Zo hoeft er 1x minder getest te worden.

Dankzij de chef-koks Ruud van der Ploeg en Axel Scholtes was er ook een gesponsorde lunch voorzien voor de groep.

De eerste reacties van de senioren zijn ontzettend positief. Wij zijn dan ook blij dat dankzij de inzet van vele vrijwilligers en sponsors, dit mogelijk wordt gemaakt voor ons Ereklasseteam.

Met vriendelijke groet,
Het Bestuur

Meer info over de topsportcompetitie lees je hier: Topcompetitie Rugby Nederland start wedstrijden begin april | Rugby Nederland