Rugby Academy geeft gasttraining

Afgelopen zaterdag was de Rugby Academy ZuidWest op bezoek bij Rugbyclub The Hookers. De spelers van de mini’s, cubs, junioren en colts kregen die dag een training door trainers van de Academy.

Voorafgaand aan de training was er een indrukwekkende minuut stilte ter nagedachtenis aan Wim Verhoorn, die eerder de week was overleden en in het verleden loop- en conditietraining heeft gegeven aan de jeugd van de rugbyclub.

De Rugby Academy is het opleidingsinstituut voor talentvolle jonge rugbyers (m/v) tot 21 jaar met als doel om rugbytalenten de optimale kans te bieden op een topsport carrière in de rugbysport en zo bij te dragen aan het versterken van het rugby-niveau in ons land. Door de jaren heen hebben er tientallen spelers van The Hookers op de Academy gezeten. Op de Academy werken de beste coaches en trainers van Nederland en wie wil daar nou niet door getraind worden? De spelers en trainers van de Hookers waren in ieder geval massaal op deze gasttraining afgekomen.

Nadat de voorzitter van de Academy het één en ander had verteld over de opleiding werd de groep in drieën verdeeld en kon de training beginnen. Coaches en spelers hebben een leuke en leerzame dag gehad.