Rugby Nederland zet streep door competitie 2020-2021

Vorige week was daar nog het goede nieuws dat de Ereklasse in april gaat starten met een topcompetitie. Vandaag het slechte bericht dat er door de overige teams geen competitie vervolg zal zijn dit seizoen. Het was al een beetje te verwachten maar het blijft natuurlijk allemaal erg jammer.

Lees het hele artikel hier: Definitieve streep door competitieseizoen 2020-2021 | Rugby Nederland

Per vandaag is sporten buiten in teamverband en wedstrijden onderling met teams van eigen club voor jongeren en jongvolwassenen tot en met 26 jaar weer toegestaan. Ook zal de topcompetitie onder streng protocol per april worden gestart. Het leeuwendeel van de leden mag in actie komen en daarmee is de sport weer in beweging.

Toch zijn het kleine, voorzichtige stappen en mogen we niet te vroeg juichen. Wanneer volwassenen vanaf 27 jaar weer mogen rugbyen en er weer wedstrijden tegen andere clubs gespeeld mogen worden, dat valt nog absoluut niet te zeggen.

In de routekaart 2020-2021 werden naast de mogelijke startscenario’s ook de criteria om de competitie uit te kunnen spelen omschreven. Daar nu zeker is dat niet aan deze criteria kan worden voldaan, moeten wij de officiële mededeling doen dat competitieseizoen 2020-2021 niet kan worden voltooid. Er vindt geen promotie en/of degradatie plaats en er zullen dus geen kampioenen worden benoemd.

Op de regiobijeenkomsten, die deze week en volgende week iedere avond online gehouden worden, zal ook gesproken worden over hoe de wedstrijden worden opgestart op het moment dat dit weer mogelijk is, eventuele regionale wedstrijden en de alternatieve spelvormen in de tussentijd. Dit wordt in de komende weken uitgewerkt.

Voor nu wensen wij iedereen heel veel succes in het opstarten van het clubwezen binnen alle daartoe voorschreven maatregelen.