HOEKSE RUGBYERS KOMEN TE LAAT OP GANG

In de derde thuiswedstrijd van dit seizoen hoopten de mannen van het eerste team van Rugbyclub The Hookers na drie verliespartijen tegen DIOK, Ascrum en Haarlem weer eens aan het langste eind te gaan trekken. Het team van coach Glenn Vertongen beleefde een zeer voortvarende start van DeGiro voorjaarscompetitie, maar het team hapert de laatste weken om overtuigend punten op het bord te zetten.

Tegenstander Bassets moest, naast dat het geplaagd was door enkele blessures, het ook zonder Storm Caroll en Blake Nightingale, beide van Nieuw Zeelandse komaf, stellen vanwege verplichtingen voor het Nederlands team.

The Hookers begonnen met deze gedachte meteen stevig aan de wedstrijd en zette de mannen uit Sassenheim meteen flink onder druk. De tryline kwam niet direct in zicht, maar wel wist Kevin Lenssen drie penalty’s op rij te verzilveren.  The Bassets keerde daarna het tij, mede door full-back Dylan Robinson die een paar keer gevaarlijk door de Hoekse defensie brak. Geholpen door de sterke voorwaartsen begonnen zij nu een offensief wat hun voor rust een aantal try’s bezorgden en the Hookers met half-time ineens tegen een 9-21 achterstand aankeken.

Na rust bracht coach Glenn Vertongen de nodige wissels in het veld en dit gaf de wedstrijd een ander beeld dan voor rust. Er kwam meer pit en overtuiging bij de thuisploeg en met twee try’s van Jens van der Knijff leek het weer een echte wedstrijd te worden. Helaas kwam deze opleving te laat, want de achterstand was te groot en hoewel Bassets fly half Mark van Loon drie penalty’s miste, scoorde zij vervolgens toch de try die de wedstrijd met 23-31 in het voordeel van de bezoekers zou beslissen.

Hopelijk trekt het jonge team hier lering uit en kunnen zij met nieuwgewonnen motivatie volgende week aantreden tegen het altijd gevaarlijke team van Rugbyclub Castricum, die een begrip in de Ereklasse zijn en die in het verleden de nodige landstitels wist te vergaren. Wederom hebben the Hookers echter weer het thuisvoordeel, wat mogelijk ook de nodige stimulans geeft.

ZATERDAG 29 MEI: HOOKXV – CAS RC

Zaterdag 29 mei staat de thuiswedstrijd tegen Cas RC op het programma. Hier mag, onder voorwaarden, weer publiek bij aanwezig zijn. Reserveer tijdig je toegangsbewijs en laat je testen bij de hiervoor aangewezen testlocaties (www.testenvoortoegang.nl).

Rugbyclub The Hookers is door de NOC*NSF en Rugby Nederland uitgekozen om mee te doen aan een pilot waarbij er, onder strikte voorwaarden, weer publiek aanwezig mag zijn bij een aantal daarvoor aangewezen wedstrijden.

Om toegang te krijgen tot de wedstrijd van Rugbyclub The Hookers vs Cas RC is het noodzakelijk dat elke bezoeker zich binnen 40 uur voor aanvang laat testen. Ga naar www.testenvoortoegang.nl om een afspraak in te plannen.

Let op: alleen testresultaten die ingepland zijn via Testen voor Toegang worden geaccepteerd om toegang te krijgen tot de wedstrijd van Rugbyclub The Hookers vs Cas RC.

Om toegang te krijgen tot de wedstrijd moet je naast je toegangsticket ook je testbewijs in de CoronaCheck-app of geprint laten zien.

Wanneer je jouw negatieve testuitslag ontvangt als e-mail, zit daar een unieke code bij. Met deze code kun je in de CoronaCheck-app of via www.coronacheck.nl jouw testuitslag omzetten naar een testbewijs in de vorm van een QR-code.

Je laat vervolgens jouw QR-code in de CoronaCheck-app of via je geprinte testbewijs scannen bij de ingang van ons evenement. Is je QR-code geldig? Dan mag je naar binnen.

Meer informatie vind je op www.coronacheck.nl. Neem voor verdere vragen contact op met de CoronaCheck Helpdesk via 0800-1421 of helpdesk@coronacheck.nl. De helpdesk is bereikbaar van maandag t/m zondag van 08.00 tot 20.00 uur.