BIJZONDERE ALGEMENE LEDENVERGADERING

Beste leden,

Afgelopen ALV, welke op 21 mei is gehouden, hebben we jullie als extra agendapunten o.a. de statuten en het huishoudelijk reglement voorgelegd. Gezien de nuttige discussies hieromtrent, maar ook de noodzakelijke aanpassingen volgend uit de nieuwe wet WBTR, heeft het bestuur besloten tot het volgende.

Op donderdag 17 juni om 19:00 is er een bijzondere algemene ledenvergadering (BALV). Hierin leggen we voor de huidige en vigerende statuten met twee kleine aanpassingen (de nieuwe gekozen naam Rugbyclub The Hoekers en het boekjaar juli t/m juni) ter goedkeuring.

Gezien de onderschrijding van het statutaire quorum van 2/3 van de leden op 21 mei, is deze BALV slechts een formaliteit en zijn de statutenwijziging tevens het enige agendapunt. Het is verplicht om binnen 4 weken na de ALV een nieuwe vergadering te beleggen. Een quorum is hier dan niet van toepassing en indien 2/3 van de op de komende BALV aanwezige leden instemt met de wijziging op de statuten wordt akkoord verklaard en kunnen de statuten worden gepasseerd bij de notaris. We kunnen het nieuwe seizoen starten met de nieuwe naam en ook de administratie verloopt conform de huidige werkwijze van het boekjaar.

Voor de totale herziening van de statuten en huishoudelijk reglement neemt het bestuur wat meer tijd en gebruiken we alle goede op- en aanmerkingen vanuit de leden en ook zullen we het advies van de notaris over voornamelijk de impact van de WBTR ter harte nemen.

Uiterlijk met de FALV (planning derde week november 2021) en mogelijk al eerder komt het bestuur dan met een totaalpakket aan revisie statuten en aanvullend huishoudelijk reglement. Met deze documenten zijn we als rugbyclub dan weer helemaal up-to-date. Voor alle leden maar voornamelijk ook voor alle stakeholders is het hiermee dan helder en duidelijk hoe wij als club gezamenlijk werken aan de toekomst om toonaangevend te zijn in de regio.

Aanmelden voor de BALV is mogelijk door een email te sturen naar secretaris@rugbyclubhoekvanholland.nl. De huidige statuten inclusief de twee hierboven genoemde wijzigingen zijn opvraagbaar.

De vergadering zal via ZOOM worden gehouden.

Let wel op, gezien het niet afdragen van de bondscontributie als keuze door het bestuur vallen 30 EUR leden onder sponsors, donateurs en hebben om deze reden consequent aan de ALV van 21 mei geen stemrecht. In het nieuwe seizoen zal de afdracht wel worden gedaan en zijn 30 EUR leden dus wel lid inclusief alle rechte (stemrecht) en plichten.

Met vriendelijke groet,