HOOKERS 1 GRIJPT NET NAAST DE WINST IN GRONINGEN

HOOKERS 1 GRIJPEN NET NAAST DE WINST IN GRONINGEN

De heren van Hookers 1 waren dit weekend te gast bij Rugbyclub Groningen voor alweer de 8e wedstrijd in de DeGiro Voorjaarscompetitie. Zoals gebruikelijk bij deze wedstrijd ging de spelersgroep gezamenlijk met de bus naar Groningen. De verwachtingen waren hoog gespannen!  Groningen stond laatste op de ranglijst in de Voorjaarscompetitie en de Hookers wilden de winst van vorige week herhalen.

Al snel bleek dat de beide ploegen aan elkaar gewaagd waren en voltrok het spel zich de eerste 15 minuten voornamelijk rond de middenlijn. Groningen wist met het zware voorwaartse pack de eerste punten op het scorebord te zetten maar miste de conversie. Vervolgens kwamen de Hookers snel terug met twee verzilverde penalty kicks door Kevin Lenssen. waardoor de stand 5-6 werd.

De Hookers hadden het voornamelijk moeilijk met de scrums en line-outs tegen de noorderlingen en dat resulteerde in rommelig spel aan beide zijden. Groningen zette de score op 12-6 maar de Hookers kwamen door middel van een penalty-try snel terug, 12-11. Hierna liepen de Hoekse heren uit tot 12-18 en de buit leek binnen. Helaas maakte Groningen er in de blessuretijd nog 19-18 van en leek de wedstrijd beslist.

Maar met nog enkele seconden te spelen wisten de Hookers toch nog een penalty te forceren zodat er vanaf de middenlijn nog een schot op de palen genomen mocht worden.

Deze kick, over zeer grote afstand, werd helaas niet verzilverd en de eindstand bleef op 19-18 voor de Noordelingen. Helaas niet het beoogde resultaat voor de mannen uit de Hoek maar wel een zinderend einde van de wedstrijd.