JONG HOOKXV ONDERUIT TEGEN URC

Zaterdag reisde de selectie van Rugbyclub The Hookers met een jonge groep spelers naar Utrecht voor de wedstrijd tegen hekkensluiter URC. In de basis stonden 2 spelers die aan het begin van het seizoen nog bij de Colts speelden. Veel ervaren spelers waren geblesseerd en dat verklaarde misschien ook wel het spel van The Hookers. De in de hoofdmacht debuterende Skip Donkersloot scoorde vroeg in de wedstrijd een try maar het betere spel was van URC, die met 2 tries en een conversie op voorsprong kwam. In de laatste minuten van de 1e helft werd het spel van The Hookers beter en wist Kevin Lenssen nog een penalty te benutten, wat de ruststand op 12-8 bracht. Ook in de 2e helft was URC de betere ploeg. De Utrechters wonnen vrijwel alle line-outs en scrums en wisten nog tweemaal een try te maken. Een benutte conversie bepaalde de eindstand op 24-8.

Coach Glenn Vertongen zag ondanks het verlies veel positieve momenten: De jongens strijden met heel hun hart. Toch rugby technisch maken we te veel fouten en maken we de kansen die we krijgen niet af. Dit is leergeld betalen voor de toekomst en heeft tijd nodig.

Volgende week is alweer de laatste wedstrijd in de DeGiro Voorjaarscompetitie. In deze thuiswedstrijd is Eemland de tegenstander. Meer over deze wedstrijd (en het beleid met publiek) lees je de komende dagen op de website van Rugbyclub The Hookers.