TBM SPEELDE EERSTE WEDSTRIJDEN VAN HET SEIZOEN

TBM

Net voor het eind van het seizoen kwam het bericht, we mogen weer! De TBM mocht weer wedstrijden spelen tegen andere clubs. Na een heel seizoen trainen klonk dat als een beloning. Bijna alle clubs in de regio deden mee. Na wat organisatorisch doorzettingsvermogen van de betrokken coördinatoren werd een 3 weken schema in elkaar gedraaid met als doel: de kinderen nog een paar mooie wedstrijden laten beleven.

Zaterdag ochtend 5 juni was het zover, de Benjamins speelden thuis en de Mini’s waren te gast bij de Wassenaar Warriors. Wij zagen echt superwedstrijden. Het was best wel spannend om weer wedstrijden te spelen. Hoe goed zouden de andere teams uit deze periode komen? Maar iedereen zat er direct heel fel in, tackles werden gemaakt en passes gevangen. En dat met heel veel blije gezichten van coaches en spelers.

Iedereen heeft genoten van onze prachtige sport en zo zien we dat graag.

Aanstaande zaterdag spelen de Turven thuis, de Benjamins bij HRC en de Mini’s bij Rotterdam.

Mini’s

Na een jaar alleen maar trainen en niet spelen tegen andere teams zagen we aan de jongens en meisjes dat de passie tijdens de onderlinge potjes op begon te raken.

De trainingen leuk houden voor ze was afgelopen jaar dan ook een hele uitdaging. Hoeveel progressie we hebben geboekt was natuurlijk ook nog maar de vraag en hoe goed zijn de andere teams wel niet geworden?

Toen we hoorden dat er weer gespeeld mocht worden tegen andere clubs was iedereen direct enthousiast. Tegelijkertijd beetje angstig voor een flink pak slaag. Hebben we het wel goed gedaan, hebben we wel goed getraind en de juiste dingen getraind. Zijn onze mini’s wel fit genoeg enz.

Zaterdag was het zover. Er waren 3 potjes. Diok had 2 teams dus 2 x tegen Diok en 1 x tegen BSN.

1/2 uur warming up en daar gingen ze. Met enthousiasme en verbazing keken we naar een Hookers team dat verrassend goed samen speelde en gelijk op ging tegen Diok. Even een schrik momentje toen Peer van het veld gedragen moest worden maar het verdraaide knietje viel gelukkig mee. Hij had alweer snel praatjes.

Het laatste potje was tegen BSN. De jongens nog even opgepept en verteld dat deze jongens en meisjes net even wat feller zijn dan de andere teams. Ook hier weer een verbluffend team Hookers mini’s te zien. BSN was individueel sterker maar in teamverband waren de Hookers beter. Meerdere Hookers werden gewisseld na enkele ruwe contacten. Al met al geen zware blessures maar pittig vonden ze het wel.

Fin kreeg nog een mooie shoutout van BSN. Fin reageerde koeltjes na succesvol te zijn maar wij trainers apentrots natuurlijk. Nu het voor t echie was kwam het ook uit; van ijzer en beton

李