SPORTPLUSPREDICAAT MET 2 JAAR VERLENGD

Tijdens de Sportplus Zomerbijeenkomst bij Golfclub Kralingen zijn woensdag 14 juli de Sportpluspredicaten uitgereikt. De predicaten van twaalf Sportplusverenigingen zijn met succes één, twee of vier jaar verlengd, waaronder die van Rugbyclub The Hookers. Normaliter worden de predicaten uitgereikt tijdens de nieuwjaarsreceptie van Rotterdam Sportsupport, maar door de coronacrisis zijn de festiviteiten verplaatst naar de zomerperiode.

Sportplusverenigingen zijn de koplopers van de verenigingssport in Rotterdam en kenmerken zich doordat zij een vitale vereniging zijn met een veilig sportklimaat. Daarnaast zijn de clubs financieel gezond, hebben ze de juridische zaken op orde en zijn ze maatschappelijk ondernemend met de deuren open voor de wijk en de stad. Rotterdam Sportsupport ondersteunt deze verenigingen bij hun maatschappelijke inzet en interne organisatie.

Gert-Jan Lammens, directeur van Rotterdam Sportsupport. “De Sportplussportverenigingen tonen aan een stevige bijdrage te leveren op vele maatschappelijke terreinen, zoals gezondheid, welzijn en integratie. Deze verenigingen zetten zich in om de kracht van sport en verenigen nog gerichter voor de stad te benutten en zijn daarom onmisbaar binnen het sportbeleid in Rotterdam.”

ROTTERDAM, 14-07-2021 – Uitreiking van de Sportpluspredicaten, © Jan Kok – Boomerang Fotografie, foto/credit: Jan Kok

Traject

Rotterdamse sportverenigingen kunnen tweemaal per jaar opgaan voor het Sportpluspredicaat. Een onafhankelijke commissie, met leden uit het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties, toetst of de vereniging hiervoor in aanmerking komt. Hierbij wordt gekeken naar onder meer vitaliteit, maatschappelijk ondernemerschap, oog voor duurzaamheid en toekomstbestendigheid en of de vereniging een veilig sportklimaat heeft. Afhankelijk van de score ontvangen de verenigingen een predicaat voor één, twee of vier jaar.

De 27 Rotterdamse Sportplusverenigingen zijn: Abdel-kwan (taekwondo), Atomium ’61 (handbal), ckv N.I.O. (korfbal), HC Delfshaven (hockey), HC Feijenoord (hockey), HC Rotterdam (hockey), rvv L.M.O. (voetbal), LTC Plaswijck’62 (tennis), kv Nikantes (korfbal), OZC (korfbal), PAC Rotterdam (atletiek), Portland Poema’s (honk- en softbal), vv Pernis (voetbal), RC The Hookers (rugby), Feyenoord Handbal (handbal), Roeivereniging Rijnmond, vv Rozenburg (voetbal), Rotterdam Atletiek, Rotterdam Basketbal, RSV Sperwers (korfbal), A.R.S.R. Skadi Rotterdam (roeien), Spartaan’20 (voetbal), Feyenoord Futsal (zaalvoetbal), TTV Alexandria ’66 (tafeltennis), Unity99(karate), R.C.&V.V. V.O.C. (voetbal en cricket), Volley Zuid (volleybal).