START AANLEG EXTRA VELD

Maandag 30 augustus start de gemeente met de aanleg van het multifunctioneel kunstgrasveld op het huidige veld 4 van HVC’10. Dit veld gaan HVC’10 en Rugbyclub The Hookers samen gebruiken.

Na jaren van gesprekken is de vergunning voor de ombouw van veld 4 van HVC’10 afgelopen week eindelijk definitief geworden. De vergunning was 6 weken geleden al verleend maar er was nog bezwaar mogelijk. Er zijn echter geen bezwaren ingediend. Dit betekent dat aanstaande maandag al door de aannemer wordt begonnen met de werkzaamheden. Als deze vlot verlopen, dan is het veld 8 weken later gereed voor gebruik.

Natuurlijk is dit nog steeds niet het gedroomde resultaat van dit hele proces. We krijgen als Hookers geen heel extra veld én onze buren van HVC’10 raken zelfs zeggenschap over een huidig ‘eigen’ veld kwijt. Dat is heel jammer, maar we zijn samen met HVC’10 hard bezig om hier toch een maximaal positief resultaat uit te halen.

In de komende weken zullen we met HVC’10 de ‘puntjes op de i’ zetten voor wat betreft de samenwerking en het gebruik van het veld. Daarna zijn we samen verantwoordelijk voor een goede benutting van de capaciteit die dit veld ons biedt.

We kunnen trainen én wedstrijden spelen op het nieuwe veld. Ja kunstgras, maar (mede daardoor) wél bijna altijd te gebruiken. Daardoor zou het huidige veld minder overbelast moeten worden dan nu het geval is. We hopen dat hierdoor het aantal afgelastingen van ons huidige veld afneemt en de algemene kwaliteit van het veld beter blijft.

Samen met HVC’10 zullen we ook de komende jaren actief blijven werken aan het verbeteren van de veldcapaciteit aan de rondgang zodat beide verenigingen kunnen blijven ontwikkelen (groeien!).