ARRIBA, ARRIBA! GEZELLIGE SEIZOENSOPENING BIJ DE HOOKERS

Traditie getrouw worden aan het begin van het nieuwe seizoen alle teams aan hun sponsoren en supporters voorgesteld. Zo ook afgelopen zaterdag. Na de poseersessie speelden Hookers I hun 1e wedstrijd van het nieuwe seizoen. En het was genieten voor alle aanwezigen aan de Rondgang. Hook XV speelde in een hoog tempo, mooi aanvallend rugby. URC werd verslagen met 55-21. De dag werd afgesloten met een heerlijk Mexicaans Buffet van Keurslager Poleij.

Een speciaal bedankje voor Ellen Grimbergen voor het maken van alle foto’s.

STERKE START HOOK XV

The Hookers zijn zaterdag het nieuwe seizoen in de Ereklasse goed begonnen. URC (Utrechtse Rugby Club) werd met ruime cijfers verslagen door de goed spelende Hookers. Al vroeg in de wedstrijd kwam de Hoekse club op een 5-0 voorsprong na een try van Maas van der Reek. De conversie werd gemist door Kevin Lenssen, die vandaag zijn 100e cap voor Hookers 1 speelde, maar benutte later in de 1e helft 3 penalty’s en een conversie na een try van Jorian Broekmeijer. Een 3e try voor de Hookers kwam op naam van Bo Donkersloot en bracht de ruststand op 26-0.

In de 2e helft gingen de Hookers door met het scoren van tries. Alwyn van Vuren die vandaag net als Mariano Cosimi en Chris Lumenta hun 1e cap voor The Hookers speelde, maakte zijn 1e try voor de club in de ereklasse. Toen vond URC het tijd om iets terug te doen. Met 2 tries en 2 conversies kwamen de Utrechters terug tot 36-14. De Hookers bleven het tempo echter hoog houden wat resulteerde in 2 tries van Mike Scholtes en 1 van Kwinten Roeleveld.

Eindstand 55-21. Bonuspunt binnen en op een mooie 3e plaats in de Ereklasse.

Hookers 55 (26) – Tries: Maas van der Reek, Jorian Broekmeijer, Bo Donkersloot, Alwyn van Vuren, Mike Scholtes (2), Kwinten Roeleveld. Conversion: Kevin Lenssen (3), David Molenaar. Penalty goals: Kevin Lenssen (4).

URC 21 (0) – Tries: John Doe (3). Conversies: John Doe (3).

De wedstrijd is terug te zien op eyecons.com/kanalen/rugby-club-the-hookers

Volgende week de uitwedstrijd tegen The Dukes.