DUKES TE STERK VOOR HOOK XV

Zaterdag reisde de selectie van Rugbyclub The Hookers naar ’s-Hertogenbosch voor de uitwedstrijd tegen The Dukes. De wedstrijd verliep moeizaam voor The Hookers. De 1e 20 minuten van de wedstrijd domineerden The Dukes, die de wedstrijd in een zeer hoog tempo waren begonnen en snel op een 15-0 voorsprong kwamen. The Hookers kwamen beter in hun spel maar liepen op slag van rust nog tegen een try van The Dukes aan. Ruststand: 22-0.

De 2e helft werd gedomineerd door The Hookers, die hard werkten maar de kansen niet wisten af te maken. Na ruim een half uur spelen try voor The Dukes. In de laatste minuten van de wedstrijd wisten de Hookers nog wel 2 maal een try te scoren na mooie individuele acties van David Molenaar en Tristan Roeleveld.

Eindstand 34-14

The Dukes 34 (22) – Tries: Lex Janssen, Bart Mommers, Wynand Breyetenbach, Machiel van Kolck, Chris O’Farrell. Conversies: Fred Dorrough (3). Penalty goals: Fred Dorrough.

Hookers 14 (0) – Tries: David Molenaar, Tristan Roeleveld. Conversies: Kevin Lenssen (2).

De wedstrijd is terug te zien op https://youtu.be/6gAc81HMRo4 (Het nieuwe YouTube kanaal van The Dukes)

2 oktober spelen The Hookers thuis tegen Oemoemenoe.