HOOKERS 2 WINNEN BIJ ASCRUM (10-40)

Hookers 2 ging zondag 26 september met een complete selectie onderweg naar Amsterdam om het daar op te nemen tegen Ascrum AA. Na de overwinning van vorige week op HRC 3 wilde het team de sterke start graag doorzetten.

Nadat beide teams opgewarmd waren en klaar stonden om te beginnen kwam Ascrum erachter dat de referee nog ontbrak, na wat belletjes en even wachten verscheen de referee op het veld en konden we gaan beginnen.

Hookers 2 wist wat zich te wachten stond, een fysieke tegenstander op leeftijd met enorm veel rugby ervaring die vooral het korte werk op willen zoeken. Na wat wennen in de openingsfase wisten we gemakkelijk de zijkanten te vinden en zo bespeelden we het hele veld, juist het spelletje wat onze tegenstander niet wilde spelen. Hierop volgde een aantal tries en gingen we met een comfortabele voorsprong de rust in.

De tweede helft begon Hookers 2 weer sterk en maakte al snel weer een try. Nu de wedstrijd gespeeld leek werden we wat slordiger en lieten we onze tegenstander iets meer hun eigen spel spelen en die leken er nog wel zin in te hebben. Beide teams raakten wat vermoeid en er volgde dan ook een klein opstootje, Hookers 2 bleef daarna slordig en dit resulteerde in een rode kaart voor een hoge tackle. Ascrum AA kickte deze penalty uit op 5 meter van onze tryline en gingen vervolgens maulen, we wisten dat dit hun sterkste wapen was om te scoren en dat lukte ze helaas ook. 5 minuten stonden we weer precies op dezelfde plek in dezelfde situatie en weer wist Ascrum hieruit te scoren. Hookers 2 liet zich gelukkig niet gek maken en herpakte zichzelf door voor het eindsignaal nog een keer te scoren en zo sloten we de wedstrijd toch nog goed af met 14 man op het veld.

Eindstand 10-40

Het was weer een succesvolle maar ook leerzame dag voor Hookers 2.

Opstelling Finishers
1. Carsten de Jong9. Chris Lumenta16. Thijs van Adrichem
2. Dylan Kruger10. Sander Doria17. Rick Donker
3. Nick van Keulen11. Ties Rijn18. Ivar de Jong
4. Bob Massar12. Bas Frankfort19. Tim de Jong
5. Sander Breejen13. Matthias Koolhof20. Wouter de Knegt
6. Thomas Breejen14. Jort Buschman21. Noah Sommandas
7. Sem Meershoek15. Bas van den Heerik ©22. Scott Voorbach
8. Skip Donkersloot

Zondag 3 oktober speelt Hookers 2 thuis tegen WRCH 1.

15:00 kick-off in Hoek van Holland.

20210926-_DSC0082-bewerkt.jpg
Foto’s Max Lumenta