STROEVE MAAR HOOPVOLLE START DAMES

Een verslagje.. eindelijk weer een verslag!!

We mochten de wei weer op, na ruim een jaar en wat een zenuwen brengt dat weer met zich mee!

Veel, heel veel nieuwe aanwinsten vanuit de jeugd en ook kanjers die voor het eerst een wedstrijd speelden. Vanuit de Bees en Sparta ook veel nieuwe toppers die voor het eerst mochten meemaken wat het mooie rugby nu eigenlijk inhoudt tijdens een echte competitiewedstrijd. Helaas hebben we dit seizoen ook afscheid moeten nemen van een aantal harde kern speelsters.

Dit alles maakt natuurlijk wel dat we nog aan elkaar en aan het spel moeten wennen. De namen worden geoefend, de posities worden bekeken en veranderd.

Waar ligt iedereen z’n kracht. Dit is iets wat we de komende trainingen en wedstrijden uit gaan vinden.

RUS was welkom in Hoek van Holland en dat hebben we geweten. De eerste 20 minuten liep het aardig gelijk op. Onze scrum stond als een huis en er werd flink gejaagd door iedereen. De mooiste tackels werden gemaakt.  De 1e try van RUS was een feit door hun pittige winger maar kort hierop kwam onze captain Daisy met een break en drukte hem mooi tussen de palen waardoor ze daarna ook nog de conversie over, en tussen de palen door kon schieten, wat een topper.

De 1e wissels werden gemaakt en onze snelle Jojo kwam het veld in. Wat een power en ze liet vele RUS speelsters verdwaasd en op de grond achter om door te rennen naar de tryline en drukte de 2e en helaas onze laatste try van deze wedstrijd.

De 2e helft is er veel doorgewisseld en de koppies bleven omhoog maar hoe we ook doorstreden, we waren niet meer opgewassen tegen RUS. Hoe sterk onze scrum ook was, het verliep rommelig en werd gevaarlijk waardoor de ref zelfs besloot om deze non-contested voort te zetten. RUS wist net even vaker de try line te bereiken waardoor de winst mee ging naar Utrecht. We hebben ons spel niet kunnen spelen zoals we dat wilden helaas maar we trainen lekker door en zijn ervan overtuigd dat we een topteam hebben staan en dat dit helemaal goed gaat komen.

Jojo en Caithlyn waren overduidelijk onze Women of the match. En ook Caithlyn werd door RUS gekozen dankzij haar meesterlijke tackels en het feit dat zij niet te tackelen was. Prachtig compliment!

Eindstand: 12 – 28