TURVEN REIZEN AF NAAR ROTTERDAM

Waar de Turven vorige week vroeg aan de bak moesten speelden we vandaag dichterbij huis. Namelijk bij Rotterdam Rugby Club. Hier waren we vandaag met 5 van onze kanjers. Nathan, Teun, Matt, Liam en Morris.

Omdat we de eerste wedstrijd niet in actie kwamen hebben we in de nieuwe kantine een bakje koffie gedaan en nog even de tactiek doorgenomen. Ook hier was de ontvangst weer heel hartelijk, dank RRC!

Nathan gaf vroeg in de ochtend al aan dat hij graag team captain wilde zijn vandaag. In het eerste potje liet hij al direct zien dat hij een geboren leider is. Het groeten van de scheids en de captain van het andere team, de toss doen en zijn teamgenoten neerzetten in de juiste posities. Alsof hij dat al jaren doet!

Morris en Matt waren net als vorige week weer solide aan beide kanten van de bal. Tags pakken en tries scoren alsof het niets is. Teun speelde zijn eerste wedstrijd en deed dat ook zeer verdienstelijk. Vrijwel continue was hij in de buurt om het spel te verlengen in de aanval of een aanval van de tegenstander te onderbreken. Ook Liam had het overduidelijk naar zijn zin. Mening oooh en aaah vanaf de zijlijn over zijn excellente balbehandeling. Bij één specifieke actie kreeg hij de bal net wat achter zich, ving de bal en draaide zich met een pirouette vrij om een try to scoren…wow, wat een klasse!

De jongens hadden de eerste twee potjes zo veel gegeven dat de vermoeidheid in de laatste wedstrijd toesloeg. De pizza punt was meer een pizza broodje en in de ‘Chinese muur’ kwamen steeds meer gaten. Maar dat geeft helemaal niks, op karakter wordt ook het laatste potje goed afgewerkt.

Goed gedaan Matt, Nathan, Morris, Teun en Liam. Vanmiddag voetjes omhoog en laat je ouders vooral lopen voor de limonade en de chips.

Dinsdag weer trainen en tot zaterdag!

Martijn