BERICHTEN VAN HET ONDERHOUDS- EN KLUSTEAM

Container

Na maanden van voorbereiding was het afgelopen week zover. De door van Oord Rotterdam geregelde zeecontainer stond klaar om opgehaald en geplaatst te worden. Deze 20ft container, voorzien van nieuwe rekken voor opslag, zou zijn plekje vinden achter het bijgebouw van de club. Maandag werd door Transportbedrijf S. van Holstein de container opgehaald en afgeleverd bij de club. Het plaatsen was nog wel een klus maar uiteindelijk kreeg de container zijn plek achter het bijgebouw.

De bedoeling is dat vanuit het bijgebouw alle materialen die nodig zijn voor onderhoud en reparatie binnen de club, verhuizen van bijgebouw naar deze container. Dat geeft wat lucht in het bijgebouw, maar geen reden om er alsnog een bende van te maken.

Na het plaatsen is er door Niels Lenssen en zijn collega elektriciteit en licht aangelegd in de container en was deze direct gebruiksklaar.

We danken van Oord voor de sponsoring van de container en Niels Lenssen van Spark voor het regelen van het transport en het belangeloos aanleggen van elektriciteit, waardoor The Hookers een broodnodige opslagcontainer kunnen gaan gebruiken.

Uiteraard hebben alle leden van het klusteam al weken vooraf veel werkzaamheden moeten verrichten als voorbereiding voor het plaatsen van de container. Ook andere vrijwilligers, zoals Ronald van Veen zijn expertise, hebben daarin een rol gespeeld.

Vele handen maken licht werk is zeker van toepassing.

Alarminstallatie

Na maanden van voorbereiding door Niels Lenssen, is afgelopen week een nieuwe alarminstallatie geïnstalleerd bij The Hookers. De Fa. Hak heeft deze geleverd en met hulp van Niels en Hendrik Jan Lukkien geïnstalleerd en gebruiksklaar gemaakt.

Het was nodig om een gecertificeerde installatie te hebben en na 12 jaar was het geen overbodige luxe om deze aan te schaffen.

Na inventarisering bij de leden zijn de nodige hulpmiddelen verstrekt om een soepele in en uitschakeling van het alarm te krijgen.

Wij danken Niels en Hendrik-Jan voor de steun van The Hookers kant en de Fa. Hak van de leverancierskant, voor de broodnodige vernieuwing.

Repareren en vernieuwen

Ook de afgelopen week, maar zeker ook maanden, is weer gebleken, dat er een periode aangebroken is om dingen in en buiten het clubhuis te vervangen of te repareren. Na een periode van rond de 12 jaar loopt de club toch tegen reparaties en vervanging aan, die je liever niet hebt maar niet uit te sluiten zijn. Niet lang geleden was een verwarmingsketel al vervangen, maar langzamerhand komen ook andere dingen aan de beurt. Afgelopen weekend bijvoorbeeld een vriezer die de geest gaf en vervangen moet worden.

Daarom blijft de club er op hameren, dat een club als The Hookers voortdurend geld nodig heeft of moet reserveren voor vaak onverwachte investeringen.

Gelukkig hebben we binnen de club sponsoren die belangeloos problemen van de club overnemen, door sponsoring van materiaal en mensen.

Een voorbeeld hiervan is de Fa. Spark b.v. van Jan Mulder, die ook afgelopen week, maar gedurende het hele jaar, mens en materiaal beschikbaar stelt om dingen te repareren of vervangen.

Zo zijn afgelopen week in diverse ruimtes de bestaande verlichting vervangen door ledverlichting, is er stroomvoorziening gemaakt in de nieuwe container en is er al gekeken naar de toekomstige vervanging van groepenkasten.

De club is blij dat Jan Mulder, met medewerker Niels Lenssen, zoveel geld en tijd vrijmaken voor onze club.

Ik denk dat ik wel namens de hele club kan zeggen dat wij geweldig blij zijn met een sponsor als Spark b.v. Behalve technische zaken is dit bedrijf namelijk ook betrokken bij de shirtsponsoring van diverse teams. Al jarenlang een belangrijke sponsor voor onze club.

Piet Lenssen
klusteam