CUBS LIGGEN OP KOERS

Dit jaar spelen we met 2 Cubs teams in de Bowl en Shield poule. Beide teams hebben nu 4 wedstrijden gespeeld. In de eerste twee rondes lukte het CU1 team om te winnen, maar helaas het CU2 team verloor nipt. De afgelopen twee weekenden komen de spelers steeds beter in hun ritme en hebben we alle 4 de wedstrijden gewonnen.

Zaterdag 10 oktober trokken de 1ste jaars van CU2 ten strijde tegen HRC. Nadat de week ervoor het 2e jaars team al van HRC met meer dan 45 punten verschil had gewonnen (het maximale verschil tijdens een wedstrijd) moesten de 1ste jaars Cubs dit natuurlijk ook gaan proberen. Het werd een mooie wedstrijd waarin we na 5 minuten al met 0-10 voor stonden. De spelers wisten hun plek op het veld goed te houden en door stevige rucks neer te zetten werd de bal maar weinig verloren. Gedurende de halftime break stond het dan ook al 0-37. Dit betekende dat er werd afgesproken om nog beter de lijn te gaan gebruiken en minder solo door de verdediging van HRC heen te lopen. Uiteindelijk hebben we met 7-56 gewonnen.

De wedstrijd van de 2de jaars tegen Roosendaal/De eilanders begon met een try tegen van Roosendaal. Hierna herpakte onze Cubs zich en pakte een paar tries terug, rucks waren rap en goed opgezet. Roosendaal speelden vooral met hun voorwaartsen, dus het was snel duidelijk dat wij juist wijd en met onze backs moesten spelen wat resulteerde dat de tegenstander werd uitgeput.

Maar uitputting overkwam ons ook in vooral de tweede helft. Het spel werd chaotischer en we maakten minder tries. Daar profiteerde Roosendaal van en het werd een close call. Gelukkig toch met 43-31 gewonnen.

Beiden potjes waren keurig rugby en de coaches zijn zeer te spreken.

Komende zaterdag speelt de CU1 in Delft voor de periodetitel. CU1 staat bovenaan maar op 4 punten gevolgd door Delft CU1. Winst is dus noodzakelijk. De CU2 spelen in Hoek van Holland voor de 3de plek tegen Ter Werve. Natuurlijk is publiek bij beide wedstrijden van harte welkom 😊