EERSTE CULTUUR AVOND EEN FEIT

Om de nieuwe en jonge aanwinsten bekend te maken met de gebruiken en oorsprong van de club, leek het hoofdcoach Glen Vertongen een goed idee om een teambuildingavond te organiseren voor alle senioren. Teambuilding, omdat de volgende dag team 1 thuis moet spelen tegen Oemoemenoe.  Onder het genot van een hapje en een drankje kon iedereen luisteren naar de verhalen en anekdotes van oud-spelers en oprichters van de club. Er was door Mey Lumenta een uitgebreide heerlijke Indonesische rijsttafel bereid en vanaf 19:15 kon iedereen aanschuiven. Waarna er tijd was voor verhalen door de meester-verhalenvertellers Maurits Troost, Bill Zumker, Daan Kloppenburg, Bob van de Burg en Thijs Mosterd. Thema’s waren onder andere: waarom twee verschillende sokken, waarom zaagvissen in het logo, waarom ijzer en beton? Maar ook: waarom willen we winnen? De heren sprekers hebben een overduidelijke sterke band met de club en hebben deze avond vol passie laten merken waar hun hart ligt: op en naast het veld. Een belangrijk moment was de bevestiging van de nieuwe Captain van HookXV, Kevin Lenssen. Dit werd gedaan door de vorige Captain, Thijs Mosterd. Kevin heel veel succes! En om een citaat van de oud-captain te gebruiken: “GENIET het gaat allemaal zo snel!” Wat hierna volgde was de introductie van de teammanagers John Meershoek, Marjolein de Gruijter en Max Lumenta en de avond werd afgesloten met een gebulderd clublied. Iedereen ontzettend bedankt voor de hulp en aanwezigheid wat deze avond tot een succes heeft gemaakt. Misschien het begin van een nieuwe traditie die de spelers van nu aan de volgende generatie kunnen vertellen.