HOOKERS 1 & 2 DOEN GOEDE ZAKEN OP EIGEN GROND

Met 2 thuiswedstrijden afgelopen weekend was het volop rugby wat de klok sloeg aan de Rondgang.

HOOK XV

Het eerste team beet op zaterdag de spits af door de Zeeuwse rugbyers van Oemoemenoe uit Middelburg te ontvangen. Zij zijn zeker geen onbekenden, want het Hoekse vlaggenschip komt de mannen uit Zeeland sinds de laatste 2 decennia zeker twee keer per jaar tegen in de competitie. De resultaten wisselden in het verleden nogal, want het zijn twee ploegen die flink aan elkaar gewaagd zijn. The Hookers leken echter vooraf de beste kaarten in handen hebben, want Oemoemenoe had de twee voorgaande wedstrijden kansloos verloren met maar liefst 134 punten tegen en slechts 7 voor.

De wedstrijd bleek achteraf in de eerste helft beslist toen de Hoekse rugbyers de Zeeuwen volledig in hun greep hadden. Tries van Zuid Afrikaan Dylan Kruger en Ramzi Quarssani (2x) en penalty’s en conversies van captain Kevin Lenssen zorgde voor een comfortabele 22-3 voorsprong met rust.

Na rust werden echter beide try scorers gewisseld en boekte de thuisploeg in vuurkracht behoorlijk in. Oemoemenoe was echter geen enkel ogenblik gevaarlijk voor de mannen van het brede strand, maar ook de gastheer wist, op enkele sterke momenten na, geen echte krachtige vuist meer de maken tegen hun bezoekers. De enige penalty in de tweede helft aan Hoekse zijde bepaalde de eindstand dan ook op 25-3 voor de ploeg van coach Glenn Vertongen.

HOOKERS 2

Het jeugdige tweede team liet er op zondag ook geen gras over groeien. Het ervaren team van WRC Ter Werve boezemde aan de start fysiek angst in, maar na 10 minuten spelen was duidelijk dat snelheid, gretige defensie, fitness en goed samenspel uiteindelijk de beste wapens hiertegen zijn.

Wanhopig zochten de gasten uit Wateringen naar middelen om het razendsnelle spel van Hookers 2 het hoofd te bieden, maar werden als een vervelende zwerm wespen continue bestookt met fel tacklewerk, overnames en uiteindelijk goed uitgespeelde try’s, compleet van het veld gelopen.

Top try scorer Noah Sommandas deed waar een winger voor in het veld staat en maakte als genadeloze finisher 5 tries voor de thuisploeg.

In de tweede helft leek de Wateringse ploeg meer grip op de wedstrijd te krijgen en scoorde een paar keer sterk tegen. Het was slechts een schrale troost om de eindstand van 64-25 nog wat glans te geven.

Volgende week treedt het vlaggenschip aan in de verre uitwedstrijd tegen RC Groningen en zal Hookers 2 bij de Leidse studenten op bezoek gaan. Een ploeg die eveneens een sterke start gemaakt heeft dit seizoen door hun eerste twee wedstrijden met ruime cijfers te winnen.