RUIME WINST VOOR THE HOOKERS IN GRONINGEN

De rugbyers uit Hoek van Holland waren blijkbaar nog niet goed wakker na de lange busreis naar Groningen want voor ze het wisten stonden The Hookers met 19-0 achter. Coach Glenn Vertongen noemde het begin van de wedstrijd zelfs “frustrerend” en “niet om aan te zien” maar complementeerde de ploeg, die karakter toonde en de wedstrijd na 20 minuten volledig omdraaide en naar zich toe trok. Bij een stand van 19-24 werd er gerust.

De 2e helft werd volledig gedomineerd door The Hookers en na 80 minuten rugby was de eindstand 26-60 waarmee de Hoekse ploeg met de volledige buit van 5 punten weer terug kon reizen naar de Hoek.

Tries: Jack Slob (2), David Molenaar (2), Marcus Arrindel, Kwinten Roeleveld, Bo Donkersloot, Mariano Cosimi, Sem Meershoek. Conversies: Kevin Lenssen (6). Penalty goals: Kevin Lenssen.

Na 4 wedstrijden staat HOOKXV nu op een 5e plaats in DeGiro Ereklasse. Zaterdag 16 oktober spelen The Hookers thuis tegen Hilversum. K.O. 15:00 uur.

20211009-_MCL0871.jpg
Fotoalbum Groningen – Hookers (Max Lumenta)
211009_JvD_RCG1-RCtheHookers1-52
Fotoalbum J van Dehn