SCHEIDSRECHTER 1 IN HOEK VAN HOLLAND | 30 OKTOBER

Zaterdag 30 oktober organiseert Rugby Nederland de cursus Scheidsrechter 1 in Hoek van Holland.

Deze opleiding richt zich op startende scheidsrechters. De startende scheidsrechter coacht de spelers op het veld met betrekking tot de spelregels. Theorie en praktijk wisselen elkaar af.

De onderwerpen:

• Uitleg van het spel
  • Basisvaardigheden en veiligheid bij contactsituaties
  • Risicomanagement en ethische aspecten
  • Taak van de scheidsrechter
  • Communicatie met betrokkenen
  • Positionering op het veld
  • Voordeelregel

Theorie en praktijk wisselen elkaar af, maar de nadruk ligt op de praktijksessies.

Doelgroep:
De startende scheidsrechter zal wedstrijden kunnen fluiten op de club en in de regio.

Toelatingseisen:
14 jaar en ouder
Lid van Rugby Nederland (tientjeslid is al voldoende)
Redelijke conditie
Bereidheid om te worden ingezet als club- of regionaal indeelbare scheidsrechter

Duur opleiding:
8 uur contact – 8 uur zelfstudie

Middelen:
World Rugby handbook niveau 1

E-learning:
Voor aanvang van de cursus moeten de volgende programma’s gevolgd worden via de website passport.worldrugby.org en afgerond worden met een certificaat:

• Rugby Ready
  • Introduction to Match Officiating (Pre level 1)
  • Hersenschuddingen (Concussion)
  • Laws of the Game

Kosten  € 60,- voor senioren en € 30,- voor jeugdleden

Meer info en aanmelden: Scheidsrechter 1 in Hoek van Holland | 30 oktober – Rugby.nl. Voor vragen kan je ook terecht bij Pieter Smits.