STERKE START VAN HILVERSUM NEKT HOEKSE RUGBYERS

Er zal aankomende week maar 1 vraag in het hoofd van Hoekse hoofdcoach Glenn Vertongen rondzingen: Hoe gaat mijn team komende wedstrijden scherper, meer gefocust en gedrevener van start?

The Hookers konden het spektakel van vorige week tegen RC Groningen niet herhalen, want toen wist het een penibele 0-19 achterstand knap om te buigen naar een bruisende 62-26 overwinning. Afgelopen weekend voltrok nagenoeg hetzelfde scenario: een magere start bezorgde de Hoekse thuisploeg al binnen een minuut een 0-5 achterstand. En daarmee was het leed niet geleden, want na wederom 20 minuten was de déjà vu compleet, toen er een score van 0-21 op het bord prijkte.

Vanaf dat moment komt de Hoekse motor in de juiste versnelling en weet 5 minuten later Dylen Kruger de Hilversumse defensie te doorboren en de eerste score voor de thuisploeg te maken. De zware voorwaartsen van Hilversum, rijkelijk voorzien van buitenlands bloed, kregen wat meer moeite om het tempo bij te houden en hierdoor dreigden zij de regie over de wedstrijd te verliezen.

De rust (5-21) kwam hen dus mooi uit, maar The Hookers oogden na rust fitter en meer vastberaden om de vroege blamage weg te poetsen. Scrum-half Niels van der Ploeg moest geblesseerd het strijdtoneel verlaten maar werd opgevolgd door een gretige Maas van der Reek die het tempo verder opstuwde. Daarna ging het hard en werden de mannen uit de omroepstad compleet verrast door scores van wederom Dylen Kruger en winger Tristan Roeleveld (2x). Met een stand van 22-24 kon er in de slotfase nog van alles gebeuren, want beide ploegen waren nu dusdanig aan elkaar gewaagd dat het erop of eronder ging worden.

Een voortreffelijke spelende Mariano Cosimi zorgde samen met Tristan Roeleveld nog voor dé kans om de wedstrijd te beslissen, maar wisten die helaas niet te verzilveren.

De wedstrijd werd door de kleine marge dan ook op de palen beslist, toen de kickers aan weerskanten nog een penalty benutten en de eindstand van 25-27 bepaalde.

De mannen uit het Gooise matras zeiden na de wedstrijd onder de indruk te zijn van de inhaalrace van The Hookers en konden zich niet heugen voor het laatst 20 punten tegen te hebben gekregen zonder daar zelf nauwelijks iets tegenover te kunnen zetten.

Aan “comeback kid” The Hookers nu de schone taak om het tij te keren en komende wedstrijden vanaf het begin een vuist te maken tegen hun opponent, want één ding is zeker: The Hookers beleven een prima start van het seizoen, waarbij zij niet onderdoen voor de grote jongens en zeker in staat zijn om voor nog meer verrassingen te gaan zorgen.

20211016-_MCL2532-bewerkt.jpg

HOOKERS 2 AAN KOP IN 3e KLASSE

Hookers 2 boekte in Middelburg een monsterzege op Oemoemenoe 2 door de Zeeuwen met 14-76 over de knie te leggen. Knap werk van het uiterst jonge team waar een hoofdrol weggelegd was voor veteraan Gert Huis, bijna 3 keer ouder dan de gemiddelde speler van het team(!) en die eveneens geheel terecht “man of the match” werd.

Met volgende week de uitwedstrijd tegen Eemland, eveneens een team dat momenteel hoog in de ranking van de Ereklasse staat, zal er voor het eerste team weer een krachtmeting van formaat plaatsvinden. Hookers 2 heeft even rust en komt pas 7 november weer in actie.