TEAM WESTLAND BEKLIMT COL DU TOURMALET

Beste Hookers,

Morgen is het woensdag 6 oktober. Op deze dag zullen de deelnemers van Team Westland voor het goede doel de Col du Tourmalet in de Pyreneeën gaan beklimmen, een hele klus!

Zoals jullie allemaal weten staat Team Westland (www.teamwestland.nl) op het wedstrijdshirt van zowel de jeugd als van de senioren.

De deelnemers van Team Westland zullen morgen fietsend, hardlopend of wandelend de Col du Tourmalet beklimmen. Even wat info over wat deze kanjers te wachten staat:

Hoeveel kilometer is de beklimming van de Col du Tourmalet? Vanaf Luz Saint Sauveur tot de top van de Tourmalet is het 18 kilometer. Tot op zekere hoogte bepaal je als deelnemer zelf hoeveel kilometer je aflegt: als fietser, loper of wandelaar beklim je de Col du Tourmalet in ieder geval 1 en maximaal 4 keer.

Hoe hoog is het, wat is het stijgingspercentage? De Tourmalet is 2115 meter hoog, het gemiddelde stijgingspercentage is 7,7% en het maximale stijgingspercentage is 13%.

Dus petje af voor al die mensen die morgen deze berg gaan bedwingen en dit allemaal voor hetzelfde doel. Ze zetten zich in voor de strijd tegen kanker. Corona heeft de wereld stilgezet, maar kanker groeit helaas door. Team Westland wil er zijn voor de Westlandse Goede Doelen, mensen die geraakt zijn door kanker en mensen die met elkaar een plek zoeken om verdriet te delen.

Wij van de Rugbyclub The Hookers zijn sinds 2019 verbonden aan Team Westland. Als club hebben wij de afgelopen jaren al een mooi bedrag bij elkaar gehaald voor deze prachtige Stichting.

Onder de deelnemers van dit jaar zijn ook een aantal mensen die aan onze club verbonden zijn en ook zij zullen morgen de Col du Tourmalet gaan beklimmen! Laten wij als club, die verbonden is aan de naam Team Westland en wiens naam wij op ons wedstrijdshirt dragen, trots zijn op alle deelnemers. De deelnemers die zich morgen in het zweet zullen werken, de pijn en emoties wegbijtend voor dit goede doel.

De belevingen van de ruim 300 Team Westland leden zijn via de WOS te volgen. Elke avond vanaf 21.00 uur live, daarnaast ook op social media. Donderdagavond zal het opgehaalde eindbedrag van de editie van 2021 bekend worden gemaakt.

We kunnen ons voorstellen dat mensen voor dit goede doel een bedrag willen overmaken, elke Euro is er 1! Dit kan via de volgende link:

Groeten uit de Pyreneeën