TURVEN NAAR DEN HAAG!

Afgelopen zaterdag waren we weer op pad met de Turven. Ditmaal wederom bij HRC in Den Haag.

Iedereen was deze keer van de partij, 7 Turven totaal. Het schema was ook goed op elkaar afgestemd, 3 potjes allemaal achter elkaar. Die ene wissel was dus wel lekker om af en toe 10 minuutjes rust te pakken.

Wat vooral opviel was de wekelijkse vooruitgang. Meerdere ouders die een week of twee gemist hadden waren laaiend enthousiast. ‘Wat gaan ze vooruit he!” – “Het samenspelen gaat echt beter” – “Wat een lol hebben ze samen”.

Groot compliment aan jullie (Nathan, Matt, Riv, Liam, Cas, Teun en Morris) en de trainers.

Deze week speelde we tegen Voorburg, HRC en DIOK respectievelijk.

De eerste pot tegen Voorburg ging direct heel erg lekker, meerdere Turven wilde Team Captain zijn en er werdt ook al gesproken over wat ‘trick plays’ die op de training waren geoefend.

Waar in verdedigend opzicht de afgelopen weken wat voorzichtig werdt gestart kleunde de Turven er direct goed in en werdt de tegenstander direct overrompeld. Vooral Nathan, Matt en Morris waren aan het jagen waarbij de rest de linie hield en tegenstanders die door de linie kwamen alsnog de tags afhandig kon maken.

Tegen HRC is het altijd pittig, zeker gezien er een fors aantal ‘flinke knapen’ meededen. Ook hier waren onze turven zeker niet de mindere en door meer te focussen op teamspel en passing werden hier ook meerdere mooie tries gescoord.

De laatste pot was tegen DIOK en hier zag je de vermoeidheid naar 3 potjes direct achter elkaar, toch toeslaan. De eerste helft liepen we net vaker offsides, was de pizzapunt niet echt een punt en waren sommige al met de derde helft bezig. Na wat coaching ging dat ook beter en werden er nog enkele mooie aanvallen de en verdedigende acties gemaakt.

Wat waren enkele van de hoogtepunten van de dag?

• Matt had duidelijk geoefend op schijnbewegingen en liet menig tegenstander gras happen
  • Morris besloot deze week (na overleg met de teammanager) vanaf wedstrijd 1 te gaan jagen en liet zich vooral verdedigend gelden. Let alleen wel op dat je binnen de lijnen blijft maatje!
  • Nathan was ook weer lekker bezig, vooral in het samenspel en overpassen mooie stappen gemaakt!
  • Liam liet ook weer zien dat hij aanvallend het verschil kan maken. Goed aanbieden en meelopen en losgelaten ballen oprapen en scoren. Topper!
  • Teun was na een weekje ziek weer helemaal terug. Hij vloog en stoof over het veld en maakte de ene na de andere mooie actie. Lekker bezig!
  • Cas, heeft naar eigen zeggen zijn record voor de dag aan tries verbroken. Altijd alert wanneer een bal op de grond valt en ook verdedigend weer sterk, lekker bezig topper!
  • Riv is overduidelijk gewend aan het spelletje en is vooral verdedigend op dit moment enorm sterk. Tags pakken en het spel ontregelen, wat een ochtend had jij!

Komende dinsdag geen training en ivm de herfstvakantie ook geen wedstrijd volgende week. Geniet van jullie vakantie, rust lekker uit en tot over een weekje weer op de training!

Een hele trotse teammanager, Martijn.