WE HEBBEN EEN TEAM!

Eerste keer compleet als “Hookers Turven Team” dit seizoen

Wat een speciale dag – Zaterdag 9 oktober 2021 – de eerste keer dit seizoen dat we met een volwaardig team met alleen Hookers mochten afreizen naar Den Haag voor de wedstrijdjes bij HRC.

Door een afmelding midden in de week (beterschap Teun!) moesten de mannen wel vol aan de bak. Zes spelers, geen wissels en 3 potjes van 2×10 minuten op het programma!

De lineup van deze week (van linksboven naar rechtsonder): Riv, Cas, Matt, Nathan, Morris, Liam.

Aangemoedigd door de aanwezige ouders en familieleden ging de eerste pot van start, direct tegen de thuisclub HRC. Nathan was het eerste potje Team Captain en zette het team direct goed neer. De teams waren heel erg aan elkaar gewaagd en er werd door de scheidsrechter veel aandacht besteed aan het uitleggen van spelelementen. Aan ‘offside’ (wanneer een tag gepakt is) moet nog gesleuteld worden. Verder ging het aan beide kanten van de bal prima, de jongens raken steeds meer ingespeeld en weten elkaar steeds beter te vinden.

Na het eerste potje hadden de mannen een uur pauze, en dat was maar goed ook. Ze hadden alles gegeven in de eerste pot en waren overduidelijk wel toe aan een beetje rust…ik hield mijn hart al vast voor de laatste twee potjes die we direct achter elkaar moesten afwerken. Zou de conditie het houden of moeten we voortaan op dinsdag beginnen met conditie werk?

Tijdens het uurtje pauze hebben we lekker wat gedronken met de mannen en hebben ze lekker zitten kaarten. Over een jaartje of 12 doen ze dat ook, met het verschil dat er dan wat potten bier op tafel staan verwachten we!

Na de pauze ging het verder met een wedstrijdje tegen Voorburg en daarna de afsluitende wedstrijd tegen een van de teams van HRC. Ook hier golfde het spel weer mooi op en neer en werd er aan de lopende band gescoord, we hebben hele mooie acties gezien zowel aanvallend als verdedigend.

Wat hebben we het getroffen gisteren. Mooi weer, mooie ambiance en een geweldig spelend Turven team.

Riv: Eerste wedstrijden als Hooker en wat heb je het goed gedaan. Je mengde je direct in het spel en hebt zelfs de laatste wedstrijd de team captain rol op je genomen. Erg gaaf om te zien!
Nathan: Wederom een aantal spectaculaire acties gezien van je Nathan, lekker bezig! Volgende keer je bitje niet vergeten he 😉
Liam: Wat ga jij lekker Liam. Je hebt er enorm veel lol in en je pakt het lekker op. Vooral aanvallen was je vandaag ijzersterk!
Cas: Was weer een aantal keer weergaloos in de aanval maar vooral ook verdedigend weer ijzersterk. Lekker gespeeld Cas!
Morris: Speelde de eerste twee potjes prima maar net als vorige week was het derde potje weer subliem. Meerdere tries en tags en een enorme energie. Navraag bij hem leerde mij dat hij zich de eerste twee potjes wat spaarde voor de laatste pot! Dat beloofd wat als je die energie 3 potjes lang kunt meenemen.
Matt: Solide als altijd Matt, als jij de turbo aanzet vlieg je iedereen voorbij. Verdedigend ook weer een aantal keer bepalend!

Dank aan HRC, wedstrijdleiding en de ouders en familieleden die onze Turven weer hebben aangemoedigd vandaag. Dinsdag weer trainen en volgende week zaterdag weer bij HRC, zelfde tijd en zelfde plaats dus. Gaan we dan helemaal compleet aan de start verschijnen?

Turven, neem je ouders vandaag mee op een bosloopje van 5km. Dan kun je de pittige wedstrijden van gisteren rustig uitlopen en werken je ouders ook nog even aan de conditie!

Martijn