ZWAAR BEVOCHTE OVERWINNING DAMES

Na een stroeve start van het seizoen was het deze week tijd voor een herkansing. Waar de dames even dachten dat de wedstrijd in het water zou vallen kwam daar dan toch het verlossende bericht. 14:30 uur Kick-off in Roosendaal bij RCC Bekaro. Zogezegd en zo gedaan een uur later zaten de dames in de auto richting Brabant.

Waar zij het in de afgelopen wedstrijd wat lieten liggen in de verdediging was daar deze week geen sprake van. Gelijk vanaf minuut één zaten zij er bovenop!Hetzelfde kan gezegd worden voor de Westenders trouwens want die gaven onze dames ook geen ruimte. Lange tijd was het dan ook hard tegen hard en was het een kwestie van wie gaat er als eerst een fout maken. Gelukkig stond het geluk aan de kant van de Hoekse dames en konden zij na een paar sterke fases en het knap uitspelen de eerste try drukken. Helaas raakte Daisy dit keer niet de conversie van haar eigen try en zo bleef het bij 5 punten voor op het scorebord.

De rest van de wedstrijd verliep eigenlijk hetzelfde. Beide teams waren goed aan elkaar gewaagd… waar de Westenders harde hits met de voorwaartsen gaven, kregen zij deze net zo hard terug van de Hoekse dames. Braken de Hoekse dames door dan kwamen zij de snelle backs van de Westenders tegen. Ik hoef jullie niet te vertellen dat door de natte omstandigheden de scrum ook geregeld onderdeel was van deze zondag. Maar ook daar maakte beide teams niet duidelijk het verschil wat uiteindelijk resulteerde in een 0-5 stand bij rust.

De tweede helft was eigenlijk een kopie van de eerste helft alleen creëerde de Hoekse dames nét iets meer kansen. Het werd dan ook steeds moeilijker om de Hoekse dames tegen te houden daar de bal net wat vaker bij de snelle backs terecht kwam. Deze maakte dan ook de ene break na de andere break maar kwamen de Westenders – jammer genoeg – steeds net voor de tryline tegen. Uiteindelijk resulteerde dit wel in een line out op ongeveer 10 meter van de tryline vandaan. Dat dit een mooie uitgangspositie was voor een tweede try hoefde je de Hoekse dames niet uit te leggen want al snel drukte Melanie try nummer twee. Uiteindelijk zwichtte de Westenders wel voor onze snelle backs en kon JoJo in haar tweede wedstrijd haar tweede try drukken. Laten we dit vooral volhouden JoJo! In de laatste minuten van de wedstrijd zette de Westenders nog een keer goed het gas aan en zodoende scoorde zij de laatste try van de wedstrijd wat de eindstand 5-15 maakte.

Special vernoeming voor Melanie en Anne die een dijk van een wedstrijd hebben gespeeld. Al met al nemen de Hoekse dames zwaarbevochten – maar zeker verdiende – punten mee naar huis. Punten waar sommige dames zich voor hebben opgeofferd. Bedankt ziekenhuis voor de hechtingen in Victoria haar ooglid en bedankt Emma voor het opofferen van je arm. De rest succes met de blauwe plekken, pijntjes en de spierpijn.. op naar volgende week zou ik zeggen dan spelen de dames thuis tegen CL Utrecht Panthers en dat voorspeld een nieuwe knalpot.