BRABO STARS TE STERK VOOR HOEKSE STERREN

Afgelopen zondag mochten de dames hun eerste wedstijd spelen tegen de Brabo Stars, een clusterteam uit, hoe kan het ook anders, Brabant. Hoewel het een thuiswedstrijd was stonden de Hoekse dames nog niet aan, dit werd dan ook al snel afgestraft door de dames uit Brabant want al snel stonden zij met 0-5 voor. Helaas voor de Hoekse dames kwamen daar al snel een tweede en derde try bij. Na een half uurtje spelen stonden zij dan ook al met 0-15 achter. Gelukkig lieten de dames het koppie niet hangen en zette Quincy de eerste, zwaarbevochten, punten op het scorebord.

In de tweede helft van de wedstrijd kwamen de Hoekse dames wat beter in hun spel en zorgden ervoor dat de Brabantse dames het moeilijker hadden met het bereiken van het try gebied. Zelfs zo goed dat Anne Spee de tweede try voor de Hoekse dames kon scoren. Hoewel de Hoekse dames redelijk doorhadden wat de tactiek was van de Brabantse dames waren zij nét een maatje te groot voor de Hoekse dames. Ach, misschien was dit ook wel door de spelers die normaal in een wat hogere klasse uitkomen 🙂 Uiteindelijk wisten de Brabantse dames nog twee keer te scoren en daarvan een maal de conversie te benutten. Gelukkig was de laatste zet van de wedstrijd voor de Hoekse dames want Julie wist in de laatste minuut de tryline toch te bereiken en daarna kon Daisy de conversie benutten.

Helaas hebben de dames de wedstijd niet gewonnen, eindstand 17-27 voor de Brabo Stars. Natuurlijk hadden de dames gehoopt op een betere uitslag maar aan de andere kant genoeg ervaringen opgedaan om van te leren. Op naar aankomende week en de trainingen… kijken wat de dames kunnen verbeteren om nog beter voor de dag te komen tegen RUS volgende week.

De dames spelen volgende week uit in Utrecht tegen RUS2 met de KO om 11:30 uur.