DRUKKE OCHTEND VOOR DE TURVEN

Vandaag was het de 1e keer dat onze turven in het nieuwe seizoen thuis mochten spelen en zonder alle hulp van de papa’s en mama’s was dit niet mogelijk geweest. Er zijn lijnen getrokken, bardiensten gedraaid, corona QR-codes gecheckt en gecoached. Dus allereerst: papa’s en mama’s, allemaal erg bedankt voor jullie inzet!

Het Team

We waren weer compleet vandaag met onze 7 stoere kanjers (Nathan, Teun, Liam, Matt, Cas, Riv en Morris)! Matt kon er gelukkig ook bij zijn. Dat was nog even spannend vanwege wat Corona besmettingen in zijn klas. Maar met een negatieve test kon hij het team compleet maken.

Het spel

Vandaag speelden we tegen de Haagse Rugby Club (HRC) en WRC te Werve. We kunnen wel stellen dat onze jongens de boel aardig domineren. Ook onze tegenstanders ontgaat dit niet. De volgend quotes van toeschouwers van de tegenstanders zijn ons ter ore gekomen: “Hoek van Holland is heel goed en gedisciplineerd” en “Ze zijn snel vandaag zeg!”. Onze turven vormen al een echt een hecht team, er wordt goed samengewerkt en netjes overgespeeld. Bovendien wordt er echt heel hard gerend om te scoren!

De mannen werden vandaag begeleid door Jim (de vader van Teun) en Abigail (de trainster). Zo werden ze aangestuurd, gecoached en werd er gezorgd dat er op tijd gewisseld werd.

De opening van het 2e veld

Vandaag werd ook het 2e veld officieel geopend. Dit veld wordt in gebruik genomen door zowel de Hookers als de Hoekse Voetbal Club (HVC’10). Van beide clubs waren de jongste leden uitgenodigd om met hun team het tegen elkaar op te nemen. The Hookers speelden een potje voetbal tegen HVC’10 en HVC’10 speelde een potje rugby tegen The Hookers.

Voordat het potje voetbal startte, werd onze turven op het hart gedrukt a.u.b. niet te tackelen. En toen het potje rugby startte, werd er heel enthousiast gevraagd of er ook gebeukt mocht worden. Toch wel vermakend om te vernemen hoe buitenstaanders denken dat onze turven spelen 😉

Tijdens het voetballen lieten onze turven zien dat ze een echt rugbyteam zijn. In plaats van verspreiden, bleven ze dicht bij elkaar om elkaar te back-uppen. En tijdens het potje rugby lieten ze HVC goed zien hoe rugby gespeeld wordt. De pot werd natuurlijk afgesloten met een gezamenlijke haag.

Het was een geslaagde dag! Bedankt voor jullie komst!