FEESTELIJKE OPENING 2E VELD

Op feestelijke wijze hebben we zaterdagochtend het 2e veld geopend, door HVC’10 veld 4 genoemd, waarop zowel gevoetbald als gerugbyd kan worden. Michael van den Bos en Kevin Lenssen, de aanvoerders van de eerste teams van HVC’10 en Rugbyclub The Hookers, openden het veld officieel door vanuit de middencirkel een ronde en ovalen bal richting het doel te schieten. Op dat moment floepten ook de lichtmasten rond het veld aan.

Daarvoor was in het clubhuis van The Hookers de samenwerkingsovereenkomst tussen beide clubs getekend. Voorzitter Arjen van der Lugt van HVC’10 en president en voorzitter Jan van Burg van The Hookers zetten hun handtekeningen onder het contract. Het hele gezelschap liep daarna over het nieuw aangelegde paadje vanaf het complex van The Hookers richting het veld. Toen iedereen met een enigszins verbaasde blik voor het gesloten hek stond, kwam Henk Sterrenberg met een brede grijns aanlopen. Uiteraard zaten de sleutels in de zak bij Henk, die de aannemers de afgelopen weken dagelijks heeft geholpen met raad en daad.

Arjen en Paul van Putten, die namens beide verenigingen nauw betrokken zijn geweest bij het lange proces, vertelden in hun speeches over de jarenlange soap vol plotwendingen die aan de totstandkoming van dit gedeelde veld vooraf was gegaan. Beide clubs hadden zoals bekend op een andere uitkomst gehoopt, namelijk een extra veld op De Rondgang. Toch is het ook mooi om op zo’n manier samen te kunnen optrekken. Een dergelijke samenwerking tussen een voetbal- en rugbyclub zie je in Nederland zelden. Ook voorzitter a.i. Bernhard van Holsteijn van The Hookers en de aanwezige Rotterdamse wethouder Christine Eskes hielden een praatje. De mensen die een belangrijke rol hebben gespeeld in de realisatie van het veld, ontvingen als bedankje een cadeautje.

Jeugdspelers van HVC’10 en The Hookers speelden daarna onder toeziend oog van alle genodigden het eerste partijtje op het gedeelde veld. De blauw-zwarte ploeg won het voetbalpotje, de jongens in het groen-oranje de wedstrijd rugby. Na al dat harde werk stond in de kantine nog wat lekkers klaar voor de kinderen.

Foto’s: Ron van Oosten
Waarvoor hartelijk dank