HOEKSE RUGBYERS KLAREN MOOIE KLUS

Met weersomstandigheden die verre van ideaal waren reisden the Hookers afgelopen zaterdag af naar Sassenheim om tegen de hoofdmacht van RC the Bassets aan te treden.

Hookers en Bassets, of liever gezegd het Westland tegen de Bollenstreek, delen een roemrucht verleden. Sportief gezien staat er altijd een zwaar bevochten wedstrijd op het programma en van een echte walk-over van één van beide teams is al jaren geen sprake meer. Toch waren het de mannen uit Sassenheim die de laatste jaren veelal met de winst aan de haal gingen. Coach Glenn Vertongen was er dan ook erg op gebrand om deze wedstrijd op zijn lijstje te voorzien van een groen vinkje.

Waar in eerdere wedstrijden the Hookers moeizaam uit de startblokken kwamen, was er ditmaal sprake van een team dat duidelijk de overhand wilden hebben en ook meteen nam. The Hookers domineerden de eerste helft, maar kwamen slechts met een magere penalty tot scoren. Ook de thuisploeg deed een munt in het zakje en zo stond het nog geen 4 minuten later weer gelijk (3-3).

Met de fluit in de mond voor het half-time signaal zag de uitstekend fluitende scheidsrechter Romero hoe Bassets tegen alle verhoudingen na een aanvalsfout van de bezoekers knap hun enige try van de wedstrijd wisten te scoren (8-3).

Na rust waren het de mannen uit de Hoek die van leer trokken. Prop Ramzi Ouarssani fungeerde net als vorige week tegen the Oysters weer als breekijzer en forceerde de eerste Hoekse try. Met de conversie van captain Kevin Lenssen keken zij nu tegen een 11-13 voorsprong aan. De voorwaartsen, met als uitblinker Siem Damen, zorgden ervoor dat de thuisploeg zeer weinig balbezit kreeg, waardoor zij voor de rest van de wedstrijd niet meer aan scoren toekwamen.

The Hookers hadden hier met hun snelle backs meer uit moeten halen, maar slaagden hier niet in. Hans Krommenhoek zorgde voor een laatste try en met nog een penalty vlak voor het einde van de wedstrijd gingen zij met een terechte 11-21 overwinning “in the pocket” naar huis.

HOOKERS II

Hookers 2 kwam afgelopen zondag uit tegen het zesde en laatste studententeam uit de Derde klasse Zuid-West te weten het derde team van de Utrechtse Studenten Rugby Club. De reservemacht van Rugbyclub The Hookers is aan een geweldig seizoen bezig en mag er inmiddels wel gesteld worden dat deze klasse behoorlijk onder hun niveau is. Men snakt bijna naar meer tegenstand. De studenten wisten toch nog 25 punten tegen deze jonge honden te scoren, maar deze waren volgens ingewijden onnodig. De 70 punten die zij ertegenover zette waren al ruim genoeg om weer een monsteroverwinning op hun naam te zetten.

Nu er nieuwe maatregelen van kracht zijn is het de vraag hoe het de komende weken zal gaan in de Nederlandse rugbycompetitie. We houden u op de hoogte.

Was getekend:

W.W. Ellis 