HOOKERS IN SLOTFASE ONDERUIT TEGEN EEMLAND

Van het weekend konden alle seniorenteams de rugbyboots weer onderbinden, want ondanks de afgeroepen maatregelen ging, weliswaar zonder publiek, alles gewoon door. Zaterdag kon er nog wel met publiek gespeeld worden. Voor Hookers 1 stond een uitwedstrijd tegen RC Eemland in Amersfoort op het programma.

Gezien de stand in DeGiro Ereklasse was dit een interessante wedstrijd. Hookers en Eemland hadden min of meer dezelfde resultaten geboekt, met als kanttekening dat Eemland een wedstrijd minder gespeeld heeft tot nu toe.

Hookers startte aanmerkelijk beter dan voorgaande wedstrijden en zette meteen pressie op thuisploeg Eemland. Een vroege penalty zette de bezoekers zelfs op voorsprong (0-3)

Wat volgde was aanvallen over en weer, waarbij gezegd moet worden dat Eemland hier duidelijk het voortouw nam. Hookers had zichtbaar moeite om de sterke centers te stoppen en uiteindelijk braken zij voor rust toch twee keer sterk door de Hoekse defensie en zette daarmee de score op 14-3. De bezoekers kwamen nog enkele keren goed weg vanwege een aantal aanvalsfouten van de Amersfoortse ploeg anders waren er zeker nog twee tries bijgekomen.

Na rust kwam het pas echt tot een wedstrijd en lieten the Hookers zien dat zij weldegelijk een ploeg zijn om rekening mee te houden. Hoewel er nog een tegenscore kwam van Eemland, trapte the Hookers daarna het gaspedaal vol in en waren zij erop gebrand om volledig in de wedstrijd terug te keren. En zo geschiedde, want vrij snel erna scoorden zij heel sterk de zo benodigde tries om bijna op gelijke hoogte te komen. Met nog luttele minuten te spelen bracht Dylen Kruger dankzij een fraaie dropgoal zijn team zelfs op voorsprong (20-19)!

Met het verstrijken van de officiële speeltijd moest Eemland nu tot een laatste stuiptrekking komen en die kwam er wonderwel. Vanuit een line-out die zij diep op Hoeks grondgebied kregen gooiden de voorwaartsen (en zelfs wat backs) alles uit de kast om, via een rolling maul, op de Hoekse try-line af te stevenen. Enkele centimeters ervoor werden zij gelukkig tot stilstand gebracht, maar speelden hierna slinks de bal naar hun sterke backs die vrij eenvoudig voor een laatste maal door de Hoekse defensie kliefden. (Eindstand 20-26)

Heel zuur, maar prima terug geknokt door de ploeg van coach Glenn Vertongen. Zijn team groeit met de week en we moeten niet vergeten dat RC Eemland afgelopen jaren veel geïnvesteerd heeft in een sterke selectie.

Sjoerd Dijkshoorn speelde zijn 100e cap voor The Hookers

MAN OF THE MATCH

Coach Vertongen: This is why Chris Lumenta is man of the match. One of the youngest guys on the field takes the big guys down. What i like about this is his workrate after the tackle. He thinks about the next action straigth away. A good example of how you can help the team.

HOOKERS 2 WINT MET RUIME CIJFERS

Hookers 2 vertoonde afgelopen zondag maar weer eens een stuk machtsvertoon van formaat. Nota bene de ongeslagen nummer 2 van de competitie, Thor uit Delft, werd op eigen veld met 5-55 opgerold. Een kampioenschap voor de ploeg van coach Gareth Gilbert is nog ver weg, maar met de indrukwekkende reeks van afgelopen weken moet het raar lopen dat iemand hun nog enigszins naar de kroon zal gaan steken.

DAMES VERLIEZEN THUIS VAN BRABO STARS

Het damesteam van Rugbyclub the Hookers moest afgelopen zondag hun meerdere erkennen in de vorm van de Brabo stars, een cluster team uit, hoe kan het ook anders, Brabant (eindstand 17-27).

Was getekend:

W.W. Ellis 