THE HOOKERS-BEES EN SPARTANEN GOES INTERNATIONAL

Afgelopen zondag mochten de dames een wedstrijdje spelen in Aken. Niet echt om de hoek dus om 8:30 zaten we dan ook al in de bus of auto (Bedankt voor de sponsoring). We waren met meer dan genoeg spelers en hadden er zin in. Echter waren we toch een beetje suf van de lange rit, want vlak na het startsignaal drukte een snelle Duitse dame een try. Dit zette de dames wel op scherp en door goed oplopende verdediging stonden we al snel in hun 22 meter gebied. Niet veel later drukte Daisy de eerste try voor de Hookers! Toen we doorkregen dat het uitspelen van de lijn werkte, kwam al snel een tweede en derde try voor de Hookers op het bord. We hadden de smaakt te pakken. We gebruikten het hele team, sterke scrum en snelle handjes, waardoor Victoria haar tweede try in de wedstrijd drukte.

In de tweede helft keerde het spel. De dames van Aken gingen meer het veld gebruiken en sneller van links naar rechts spelen. Hierdoor vielen er gaten in onze verdediging. Daarnaast hadden de Hookers wat moeite om elkaar te vinden. Aken kwam daardoor terug met een aantal tries achter elkaar. We bleven echter strijden en met succes want Caithlyn, Jonandra, Abby en Anna-Lena wisten hun weg naar de tryline van de tegenpartij te vinden. De eindstand was 24-49. Een stand om trots op te zijn, maar er had nog meer ingezeten. We kijken dus met goede moed naar de aankomende wedstrijden.

Zondag 14 november spelen we thuis om 12:00 uur tegen de Brabo Stars.