PURE PASSIE IN DE POLDER!

Huh!? De polder, jullie speelde toch bij WRC Te Werve vandaag? Klopt als een bus. Maar ‘Pure passie aan de zuidkant van Den Haag tegenover De Uithof’ bekt gewoon wat minder lekker!

Wederom een complete groep Turven, een koude (6 graden) maar droge ochtend waar af en toe de zon zich liet zien. Ideaal weer om een paar potten Rugby te spelen.

Zoals gezegd wederom compleet, de hele bende was er: Matt, Cas, Nathan, Liam, Morris, Riv en Teun!

Liam, Morris, Matt, Riv, Nathan, Cas, Teun

Iedereen was mooi op tijd en net toen we klaar waren met warm lopen begon het even vies te regenen. Snel even de dug-out in om de laatste tactiek door te nemen. Gelukkig hield het snel op met regenen en konden we beginnen met het eerste potje, tegen RRC 1.

Het spel golfde lekker op en neer maar onze mannen waren aan beide kanten van de bal net even wat feller en wat preciezer. Sommige van de spelers verdenk ik er ook van dat ze de youtube-tijd thuis niet meer gebruiken om Paw Patrol te kijken maar om stiekem naar Rugby wedstrijden te kijken, de sprongen die sommige maken, niet normaal! Meer daarover later.

Het potje wordt netjes afgemaakt en afgesloten met de bekende poortjes waarbij tegenstander en scheidsrechter werden bedankt! Leuke pot RRC.

Na de eerste wedstrijd hadden we een half uur tot de volgende pot dus zijn we even wat gaan drinken in de kantine. Stok kaarten erbij en lekker pesten! Super leuk. Papas en Mamas lekker een bakje koffie of thee en opladen voor de volgende twee potjes.

Opgefrist gingen de mannen het tweede potje in. Deze keer golfde het spel ook weer heen en weer. Uitblinkers Morris en Matt waren aanvallend niet te stoppen en Liam en Teun waren verdedigende monsters die zorgde voor de nodige tags. Nathan was ook weer lekker op dreef, deze keer ook met mooie passes en Riv en Cas pikten ook hun aanvallende acties mee. Mooi om te zien dat er steeds meer roulatie komt in wie de acties zowel aanvallend als verdedigend maakt, het wordt steeds meer een team dat samen werkt.

Na het laatste fluitsignaal door naar de laatste pot tegen de inmiddels bekende van HRC. In deze pot waren we blij dat we 1 wissel hadden want we bleven maar doorwisselen. De jongens hadden weer alles gegeven en bleven met de extreme felheid die we van ze kennen gas geven, wat een beesten!

Enkele van de individuele highlights!

Morris: Heeft naar eigen zeggen 15 tries gemaakt maar was wel weer een topper vandaag! Vanaf de kant wordt opgemerkt dat hij elke week weer een hoog niveau weet te halen. Je bent een kanjer maatje!

Nathan: Ongelofelijk knap hoe je elke weer die energie en pit meeneemt. Vooral verdedigend vond ik je sterk vandaag EN in aanvallend opzicht veel oog voor je ploeggenoten. Knap vriend!

Cas: Heel lekker gewerkt en goed samengespeeld. Aanvallend weer een aantal mooie acties en altijd met veel passie en humor op het veld. Lekker gewerkt maat!

Matt: Net terug van ziek zijn maar gelijk weer bepalend op de momenten dat hij in het veld stond. Als hij z’n gas open zet dan is hij ook echt weg, combineer dat met zijn schijnbeweging en hij is bijna niet te pakken.

Teun: Ik verdenk Teun er van dat hij stiekem thuis wedstrijden Rugby aan het kijken is. De trend van vorige week zet hij door. Fel, verdedigend dominant en aanvallend steeds meer durven. Hou dit vol gozer!

Liam: Ook Liam zit heel veel wedstrijden te kijken volgens mij. De ontwikkeling die hij ook deze week weer laat zien. Ik hou mijn hart vast voor de tegenstanders van de volgende seizoenshelft. Verdedigend fel, goed overzicht houden en aanvallend lekker meedoen. Topper!

Riv: Om de een of andere reden wil je altijd op de bank beginnen de laatste weken. Misschien om jezelf op te peppen want als je dan in het veld komt ben je gelijk dominant en dwingend aanwezig. Je laat je steeds meer zien waar de actie is met mooie verdedigende tags een aanvallende tries tot gevolg. Super goed bezig maatje!

Het was weer een mooie zaterdag ochtend. We hebben geluk gehad met het weer en blij om te zien dat jullie het weer naar jullie zin hebben gehad. Volgende week de laatste potten van dit jaar. Zelf ben ik daar niet bij dus ik wens jullie vanuit dit verslag alvast fijne feestdagen en ik zie jullie heel snel weer op het veld!

Martijn

Ps. Goed luisteren volgende week naar de papa die mij vervangt hoor! Anders wordt het weer push ups op zaterdag in januari 😉