FANTASTISCHE START CUBS

Eindelijk was het weer zover!!! Na bijna twee weken enkel onderling partijtjes te hebben kunnen spelen konden we afgelopen zaterdag de competitie weer oppakken.

Beiden teams begonnen met een uitwedstrijd. Cubs 1 speelde in Deventer tegen de Pickwick Players. Vandaag dus vroeg de wekker gezet en op pad naar Deventer. Na de warming up waren we klaar voor de wedstrijd. De wedstrijd begon en het team stond gelijk “aan”. Het spel ging over en weer en er was soms een sterke strijd vlak bij de try Line. Op een gegeven moment kwam er toch een mooie uitbraak en de voorsprong was daar. In de rust was het 5-12 voor ons. Na de pauze werd er nog even gas gegeven en liep de stand verder op. Er waren mooie acties, sterke rucks en elke keer een mega scrum! Het samenspel verliep prima, zowel aanvallend als verdedigend liet het team zich van zijn sterkste kant zien. Er werd gestreden voor elke meter. Uiteindelijk werd de eindstand een stevige 10-38.

Nog een speciale mededeling: Luuk A en Glins hebben afgelopen zaterdag een verpletterende indruk gemaakt! Luuk scoorde afgelopen zaterdag in zijn 1e officiële rugbywedstrijd ooit direct 2 try’s! Glins stond vandaag Full back en wat een mooie acties! Als de tegenstander al dacht een try te kunnen maken, kwam daar vliegende Glins om ze met mooie, bijna perfecte tackles te onderscheppen.

De Cubs 2 reisden af naar Tiel. Hier stond een wedstrijd op het programma tegen een clusterteam van Nieuwegein, Almere en Tiel. Helaas had de tegenstander vooraf al laten weten onvoldoende fitte spelers te hebben. Dit hielt de Warriors echter niet tegen om alsnog af te reizen en er een mooie wedstrijd van te maken. Volgens rugby gewoontes werden er spelers uitgewisseld. 6 Van onze eigen spelers deden een shirt aan van het andere team aan en speelden met hen tijdens de 1ste helft. Bij de tweede helft was het de beurt aan andere spelers die meespeelden in het andere team. We hadden er natuurlijk voor kunnen kiezen om thuis te blijven en de wedstrijd voor ons te claimen, maar daar zou niemand lol aan hebben. Op deze manier heeft iedereen een leuke wedstrijd kunnen spelen! Tijdens de wedstrijd werd de focus gelegd op de gestructureerde aanval. Eerst zogenaamde potjes en daarna uitspelen in de lijn. Dit kwam mooi naar voren tijdens de wedstrijd en daarmee was deze wedstrijd een prima generale finale om het volgende week op te nemen tegen de nummer 1 van de poule (het clusterteam Delft/Rotterdam).

Zou je het leuk vinden om te kijken of rugby ook iets voor jou is? Ben je tussen de 3 en 88 jaar, meisje of jongen maakt niet uit, dan ben je van harte welkom. Stuur even een mailtje naar secretaris@rugbyclubhoekvanholland.nl voor meer informatie. Ben je geboren in 2008 of 2009 dan kun je direct contact opnemen met de Cubs via U14@rugbyclubhoekvanholland.nl

@beeldmateriaal: Joyce van Dalen, Arjan Hess en Herman Schoehuijs