CUBS BLIJVEN WINNEN

Cubs 1

Vandaag de ‘thuis’ wedstrijd tegen Delft 1. Delft 1, de tegenstander waar we in de 1ste fase nog dik van hadden verloren staat bovenaan de poule en heeft tot nog toe alle wedstrijden gewonnen. Gelukkig hadden beide teams voldoende spelers om de wedstrijd van start te laten gaan. Na een korte warming up namen wij de kick off. Het gameplan vandaag was om vooral met de voorwaartsen te gaan werken. Dit werd goed opgepakt. Ook Delft speelde vooral met hun voorwaartsen. De eerste 10 minuten dwong Delft de Warriors telkens weer naar hun eigen tryline, maar net voordat de try gedrukt werd kwam een overtreding of wisten de Warriors de turnover te forceren. Hierna kwam onze nieuwe speler Giovanni het veld in. Dit zou zijn 1ste officiele wedstrijd worden.

Al snel wonnen we alle scrums (zowel de eigen als degene van Delft) en kwam Delft steeds verder onder druk te staan. Door een mooie acties dwars door het midden scoorde Giovanni in zijn 1ste wedstrijd de 1ste try van de wedstrijd. Helaas werd de conversie gemist, maar stonden we toch op een 5-0 voorsprong. Het evenwicht kwam terug in het spel, maar in de tweede helft kwam er een mooie actie van Maurice. Helemaal buiten om scoorde hij tussen de palen. Met wederom een gemiste conversie kwamen we op een voorsprong van 10-0 wat de rust meer terugbracht in de wedstrijd. Delft was zeker niet gebroken en scoorde alsnog een try. Na deze try werd het steeds spannender. De tijd verstreek en vlak voor onze tryline liet Delft de bal over de zijlijn rollen. De referee floot af en de winst was binnen. Giovanni werd door beide teams als player of the match gekozen!

The Warriors staan nu 4e in de poule, met 1 punt achter, maar ook 1 wedstrijd minder gespeeld.

Cubs 2

Vandaag een uitwedstrijd in Tilburg tegen Breburg (cluster breda-tilburg). Wat een prachtige dag om te rugby-en, zonnetje en weinig wind. We kwamen aan en de rijp was langzaam van het veld aan het verdwijnen, maar de inzet van onze mannen en vrouwen was direct aanwezig. De tegenstander werd gelijk onder druk gezet en eigenlijk speelden we enkel op de helft van Breburg. Vandaag was een echte teamprestatie, de spelers hebben er met z’n allen voor gestreden. Ondersteuning, acties, tackles, passen etc alles ging vol overgave. Uitslag 10-39 (voor ons ), maar wat hebben jullie ervoor moeten vechten, klasse. En jullie bleven volhouden. Dit betekent dat we ruim bovenaan in de poule staan. Volgende week de wedstrijd tegen de Black Wasps.

Met dank voor de foto’s aan Joyce van Dalen en Diana van Doorn.

Zou je het leuk vinden om te kijken of rugby ook iets voor jou is? Ben je tussen de 3 en 70 jaar, meisje of jongen maakt niet uit, dan ben je van harte welkom. Stuur een mailtje naar secretaris@rugbyclubhoekvanholland.nl voor meer informatie. Ben je geboren in 2008 of 2009 dan kun je direct contact opnemen met de Cubs via U14@rugbyclubhoekvanholland.nl