THE HAGUE BARBARIANS U16 – WATERWEG WARRIORS U16

Na de verdiende overwinning van afgelopen week was het vizier al snel op de revanche wedstrijd tegen de Barbarians.

De strijdnamen van beiden teams gaven vandaag terecht de spirit van de wedstrijd weer. Geknokt werd er voor elke centimeter. Het Hermes, Sparta, Hookers U16 cluster team wist met een field goal verschil the Battle of Te Werve te winnen. Het enige wat ontbrak was een wit paard met daarop een blauw geschilderde Braveheart (maar voor de rest was iedereen gedurende de wedstrijd wel blauw van de kou geworden).

In de ogen van de wederom in grote getale meegereisde supporters schare was het positieve eind resultaat zeer verdiend. Uiteraard is dat niet helemaal objectief gemeten gezien de doorlopende bloedbanden, maar zeker gezien het beeld van de tweede helft was de overwinning terecht. Fase na fase werd aanvallend ten strijde getrokken. Korte potjes afgewisseld met snel balspel. Rucks stonden stevig. Niemand verzaakte vandaag. Met het mes tussen de tanden werd op het sportieve randje door beide teams gespeeld.

Hartverwarmend was het allemaal wel. Dit was ook hard nodig gezien de snijdende koude wind. Vandaar ook dat (behalve de trainer Thijs die opeens vanachter de reclame borden opdook en zelfs tegen de wind in vanaf de andere kant van het veld te horen was), alle supporters van beide teams, net als de paarden, met de kont tegen de wind in langs het lijntje stonden. Thijs zal hoogstwaarschijnlijk na de wedstrijd gelijk langs de apotheek zijn gegaan voor de keel pastilles en anti migraine pilletjes. Velen hadden het idee dat Thijs meer vermoeid was geraakt dan de spelers.

En daar stonden er vandaag meer van langs de lijn, want het was niet lekker relaxed kijken. Spanning tot en met de laatste seconde. Het eind signaal kwam als een bevrijding want de Barbarians gaven in deze verder sportief verlopen wedstrijd ook niet op. Het lag heel dicht bij elkaar en alleen door geconcentreerd en gedisciplineerd te blijven spelen kon de overwinning over de streep worden getrokken. De wedstrijd vandaag was oprecht reclame voor de rugby sport in optima forma.

De Barbarians hadden na de wedstrijd een heerlijke warme soep georganiseerd. Daar werd met plezier gebruik van gemaakt. Dank aan de Barbarians voor deze geste.

Komende tegenstander voor aanstaande zaterdag kennen we ook al. Uit hebben we eerder dit seizoen ons geen dienst bewezen en werd het U16 Waterweg Warriors cluster team, gezien de streek waar de komende tegenstander huist, het kaas van het brood gegeten. Maar als er zo wordt gespeeld als vandaag met bij de komende trainingen aandacht voor de schoonheidsfoutjes van vandaag dan zouden onze helden ook deze wedstrijd positief kunnen afsluiten. We gaan het meemaken.

Geschreven door een oudere edoch compleet verkleumde supporter.