THUISWEDSTRIJD MET PUBLIEK! WAT EEN FEEST

Afgelopen weekend mocht het weer. Publiek bij wedstrijden. Wat een geluk dat we ook nog eens thuis konden spelen in de Hoek.

Heel de week werden verschillende familieleden geappt om toch vooral 1, 2 of 3 potjes te komen kijken. En hoe! Tijdens de wedstrijden mocht ik menigmaal een van de Turven uit het publiek vissen na een mooie score. Showmannen zijn ze allemaal wel een beetje, en terecht!

We waren weer een keer ouderwets compleet.

Cas, Nathan, Matt, Riv, Liam, Morris en Teun

Na het meehelpen opstarten van de bar was het om half tien zo ver, ons eerste potje tegen Voorburg.

Het liep zoals gewoonlijk weer heel erg gesmeerd. Van een periode zonder wedstrijden was niets te zien. De aanvallende en verdedigende acties waren weer talrijk. En volgens mij waren er weer een aantal spelers die stiekem in de vrije tijd YouTube filmpjes van de rugby hadden zitten kijken. De felheid en het goed uitvoeren van geleerde technieken op de training waren duidelijk zichtbaar.

Uiteindelijk was het een hele fijne pot waarbij het spel duidelijke heen en weer golfde en de teams heel erg aan elkaar gewaagd waren. Waar jullie wel op moeten letten zijn de lijnen van het veld, nog te vaak wordt er per ongeluk buiten de lijnen om gespeeld.

Na het eerste potje even de kantine in om op te warmen. Het zonnetje scheen maar de jongens hadden toch was last van koude vingers. Ook stroomde na het eerste potje meer en meer familieleden het clubterrein op om de jongens in actie te zien.

Het tweede potje tegen Wassenaar C ging heel erg goed. De aanvallende en verdedigende taken werden goed uitgevoerd en er was heel erg duidelijk veel plezier in het spel. Ook merkte je dat het samen spelen heel erg goed ging. Chapeau jongens!

Na het laatste fluitsignaal direct door naar de volgende pot en ook die wedstrijd liep weer heel erg lekker. Deze keer was Wassenaar A de tegenstander. Wat heel erg mooi was om deze zaterdag te zien was hoe gewaagd alle Turven teams waren aan elkaar. Je ziet in de breedte dat de jongens en meisjes Turven nu 6 maanden in het seizoen heel erg groeien in het spel en de spelbeleving, heel erg tof!

Een aantal zaken die me opvielen:

• Teun: jij wordt met de week intenser en feller in je spel. Om een ‘play’ te kunnen maken moet je er allereerst zijn, en dat gebeurd steeds vaker bij jou. Je bent enorm aan het groeien, ook op de training en dat zie je terug op zaterdag. Hou dat vol maat!
  • Liam: Wat ik bij Teun zie, zie ik ook bij jou. Kijken jullie samen toevallig op YouTube wedstrijdjes terug? Wat ik bij jou vooral zie is een duidelijke verbetering in spelinzicht. Beter weten wanneer je moet inlopen om een tag te pakken of welke kant je op moet om een try te scoren. Inzicht in het spel is halve werk, en je groeit daar enorm in. Zet dat door kanjer!
  • Riv: Een van de meest complete spelers in het team. Groot, sterk en bedrieglijk snel! Tijdens de trainingen ontpop je jezelf ook steeds meer als natuurlijk leider in de groep. Je ondersteund de trainer en de teammanager steeds meer op de dinsdag en de zaterdag. Hou dat vol, en niet meer je bitje opeten he ;-)!
  • Nathan: Elke keer dat ik jou ‘high-steppend’ tackles zie ontwijken zie ik dat enorme talent en die enorme drive om te presteren. Dat is echt heel erg gaaf om te zien! Daarnaast groei je ook zichtbaar in het ‘dealen’ met dingen die soms wat tegen zitten. Afstoffen, even zuchten en dan weer vol passie aan de gang. Echt heel knap vriend!
  • Matt: Af en toe ben je een beetje ‘roze olifantjes’ aan het kijken en wat afwezig, maar voornamelijk ben je echt idioot snel aan de bal. Je mag je af en toe wat meer met het spel bemoeien en die focus wat beter vasthouden. Maar als jij de bal hebt dan ben je weg, echt een enorm groot talent vriend! Vooral die schijnbeweging die je in huis hebt, die menig tegenstander het bos in stuurt!
  • Cas: Aka de showman :-). Altijd bezig met het tellen van try’s en dit weekend vooral met de aanwezige familie en vrienden! Echt heel gaaf om te zien hoe jij geniet van het spel en de aandacht daaromheen. Daarnaast ben je ook gewoon enorm goed aan beide kanten van de bal. Hou dat vast, en blijf vooral ook vragen hoeveel jij er ook alweer had gescoord maatje!
  • Morris: Wat heb jij weer lekker gebald vriendje! Lekker fel, constant druk zetten en altijd proberen te scoresn. Je laat je niet gek maken als iets tegen zit, probeert altijd de boel neer te zetten en je teamgenoten te coachen. Ik ben heel erg trots op wat jij in een goede 9 maanden rugby al kan!

Wat een lekkere ochtend hebben we gehad. Veel publiek, in de zon een aangename

Volgende week weer ‘on the road’, deze keer naar Delft. Goed rusten en trainen deze week en weer volle bak gas zaterdag!

Tot dan maatjes!

Martijn