COLTS: RUGBYCLUB THE HOOKERS/RRC vs HRC (17-23)

Afgelopen zaterdag reisde ons cluster team in kleine getallen naar HRC voor de returnwedstrijd. De thuiswedstrijd werd na 70 spannende minuten in de laatste minuut beslist in het voordeel van HRC, die door een last minute try wonnen met 14-19. De motivatie was dus hoog!

In een koud Den Haag begonnen we ijzersterk aan de wedstrijd, na een aantal fases was daar ook al de 1e try! De ploegen leken goed in balans, alleen de discipline van Den Haag was ver te zoeken. Via een penalty kick breidden we onze voorsprong uit. Den Haag kwam echter kort hierop terug met een mooie try en conversie.

Met onze sterke line outs en felheid in de verdediging hielden we de druk hoog op Den Haag. Met een rake penalty kick op de palen, namen we weer een beetje afstand. De discipline van HRC was wederom slecht wat resulteerde in een gele kaart. Ondanks de man minder wist HRC Kort hierop onze linie te breken en een try te scoren.

Gelukkig bleef iedereen scherp en fel op de bal en de tegenstander. Halverwege de 2e helft werd er fel gestreden in elke breakdown en scrum en wisten beide teams nog een try te scoren. Waarop we op 1 punt achterstand de laatste 10 minuten in gingen.

Door de felle pressie en tackles van ijzer en beton kwam HRC nergens meer door onze verdediging en wisten wij zelfs nog een laatste try te scoren: 17-23 met nog een paar minuten te gaan…

De intensiteit van deze laatste minuten was nog hoger en feller dan aan het begin van de wedstrijd. Bikkelharde tackles en jackles heen en weer. Door een aantal try-saving tackles, waaronder 1 hele mooie van onze fullback werd in de laatste 2 minuten van de wedstrijd een laatste scoringspoging van HRC tegengehouden en was de winst welverdiend voor de strijders uit De Hoek en Rotterdam!