CUBS CU2 (1E JAARS) EERSTE IN DE POULE

De hele competitie zijn de Cubs van de Waterweg Warriors al goed bezig. Alle wedstrijden werden tot nu toe gewonnen en vandaag stond de wedstrijd tegen de nr. 2 Breburg op het programma.

Deze mannen en vrouwen spelen hun wedstrijden voor het eerst op een groot veld en doen dat uitstekend. Sterker nog, als vandaag wordt gewonnen zijn ze 1e in de poule. In de Ribbon klasse zijn er 3 poules en er komt nog een finalepoule waarin alle 3 de nummers 1 strijden om het kampioenschap van Nederland.

Zoals gezegd, vandaag de wedstrijd tegen de nummer 2. Zouden de mannen en vrouwen last hebben van zenuwen? Nou nee, eigenlijk niet, want vanaf het beginsignaal doen ze eigenlijk wat ze elke wedstrijd tot nu toe doen, de tegenstander onder druk zetten. De hele wedstrijd speelt zich de meeste tijd af op de helft van de tegenstander en try’s kunnen dan ook niet uitblijven. Ze spelen prima, goede scrums, felle rucks, mooie passes en prachtige runs. Ze geven de tegenstander eigenlijk geen schijn van kans.
Ruststand 29-0

In de tweede helft gaan ze vrolijk verder waar ze gebleven waren en ondanks wat positiewisselingen, blijven ze aanvallen. Ze geven de tegenstander geen ruimte en eigenlijk geen kans om in hun spel te komen. Klasse goed gewerkt.

Einduitslag 51-7 en ze mogen zich dus gaan opmaken voor de Finalepoule. Het is nog niet precies bekent waar en wanneer deze precies is, maar we houden jullie op de hoogte.

Daarna was het toch wel tijd voor een klein feestje. Door Deborah en Lenka was het clubhuis leuk versiert met ballonnen en slingers. Er was gezorgd voor oranje en groene limonade en werd ook de inwendige mens niet vergeten. Top geregeld, bedankt.