DAMES vs PICKWICK LADIES

Vorig weekend speelden de dames van Rugbyclub The Hookers, The Bees en Sparta op het veld van onze tweede thuisbasis, WRC te Werve. Al was het gelukkig prachtig weer, de zenuwen lagen toch redelijk hoog. We speelden namelijk tegen The Pickwick Ladies, een sterke tegenstander in onze competitie.

Tijdens de wedstrijd bleek onze tegenstander al snel de bovenhand te hebben, door goed gebruik te maken van hun backline en veel ballen van ons te stelen. Wij kwamen er aanvallend maar moeilijk doorheen en moesten ons neerleggen bij veel verdedigd spel. Gelukkig werd ons eigen spel in de tweede helft al een stuk beter, maar het resulteerde helaas niet in een try (eindscore 0-50). Desondanks hebben we wel genoten van de wedstrijd. Er gingen namelijk een paar dingen weer een stukje beter dan de vorige wedstrijden, zoals onze ball-handling en onze structuur in de wedstrijd, en daar mogen we zeker trots op zijn. Natuurlijk hadden onze coaches ook een paar verbeter puntjes, maar daar zullen we komende weken hard aan werken. Misschien dat we daarmee wel de winst pakken bij de volgende wedstrijd.

Welverdiend werd Naomi Hut door onze tegenstanders benoemd als woman of the match. Ze had ten slotte een aantal prachtige doorbraken door Pickwick’s verdediging. Zelf kozen wij voor Sara Eerden als onze woman of the match, vanwege haar groei in tackelen. Met opgeheven hoofd sloten we af met een gezellige derde ronde waarin Anne van Schaik in het zonnetje gezet werd als nummer 1 fan van het damesteam. Zij zorgt ervoor dat de shirts weer netjes gewassen zijn voor de volgende wedstrijd en is onze vaste lines woman.