CUBS WINNEN 2e FASE

Zaterdag stond de spannende wedstrijd tegen Voorburg op het programma. Wij stonden bovenaan in de stand en zij 7 punten achter ons, maar hadden 1 wedstrijd minder gespeeld. Ook Amsterdam en WaZa konden ons nog passeren in de stand mochten we niet winnen deze dag. De dag begon nat en koud. De wedstrijd werd verplaatst naar de Hoek ivm het afgekeurde veld in Voorburg. Opwarmen op het voetbalveld, daarna nog even naar de kleedkamer de opstelling doornemen.

Voorburg nam de kick off en de bal werd door ons team gevangen en we konden direct druk zetten op hun verdediging. Fase na fase, zeker met het goede support van Friso, Ruben en Mosa, wonnen we en daarmee scoorde Remco na 5 minuten de eerste try van de dag. Dat deed onze, toch wel wat gespannen spelers, veel goed. De kou, regen en wind deerde onze spelers niet. Soms viel er een bal uit de handen, maar ook dat was geen probleem. De eerste rij met Cas, Remco, Friso en Xavi stond stevig en welk team de bal ook ingebracht we wonnen de scrum.

Met ons vaste centrum van Luuk en Daan stond de organisatie van ons team stevig. De aanval en de verdediging werden telkens weer goed opgesteld en regelmatig met verrassende ‘ trucjes’ werd de verdediging van Voorburg in verlegenheid gebracht.

De druk bleef hoog op Voorburg en eigenlijk kwamen zij de gehele eerst helft niet in ons 22-meter gebied. Evan speelde fullback en organiseerde door veel aanwijzingen te geven, samen met wingers Cecile, Joshua en later Kaylee de verdediging aan de zijkanten waardoor de lijn uitpassen en kicken voor Voorburg geen optie was. In het centrum liepen ze telkens tegen de flankers Kaylee, Jake en later Joshua op.

Met op de center positie dit keer Goos en Finn hadden we gekozen voor een aanvallend , maar ook fysiek sterk duo. Goos kon vaak passen naar Finn die dan de zijlijn op zocht in zijn sprint (ondersteund door de winger) en daar gevaarlijk veel meters kon maken, terwijl de voorwaartsen keer op keer in potjes door de verdediging van Voorburg heen beukten. Line outs werden met Matthew, Boran en Peer regelmatig gewonnen. Waardoor we try na try scoorden.

De conversies waren met deze wind lastig maar ook daar werden er meerdere gescoord.

Na 50 minuten spelen was de stand 51-0 geworden en staan we aan het einde van fase 2 boven aan de poule.

Een supergoede wedstrijd wat veel beloofd voor fase 3!