BENJI’S ON THE BEACH

Zaterdag 3 juni was het zover, onze 2 Benji teams, bestaand uit ieder 8 personen mochten optreden aan het strand van Hoek van Holland. Team 1 onder leiding van Michael v. Rosmalen aangevuld met 2 spelers van Sparta Rugby & 2 spelers van The Pink Panthers & team 2 onder leiding van Tim Hoeksema, wij werden versterkt door 2 spelers van Zwolle Rugby

Beide teams werden ingedeeld in een andere pool waar we tussen de wedstrijden door bij elkaar kwamen om te bespreken hoe het ging. Elke keer kwamen beide teams terug met de winst, onze toppers! Maar dat betekende ook dat we tegen elkaar kwamen te staan in de halve finale, wat ik juist het moeilijkste vond als coach want, voor wie moet je dan zijn…

Wat een wedstrijd, ze gaven elkaar geen halve meter, de adrenaline spatte ervanaf! Na 5 minuten spelen de eerste try, team 1 scoort, het team met daarin de jongste spelers ‘game is on’. Na een gevecht van weer een paar minuten waarin team 1 de bal kreeg & na 2 geweldige offloads weer scoorde, dit kon niet en de spanning was te snijden. Een try voor team 2 zorgde voor weer een beetje opluchting, je voelde aan alles dat dit hun moment was, hier hebben ze naartoe geleefd. Team 2 vocht voor wat ze waard waren, een try….nee … bal over, op 10/15cm van de trylijn…pff wat een spanning, niemand wilde het veld uit om te wisselen, dit is ook mijn gevecht…! Ook bij de toeschouwers was het enthousiasme te voelen. Rif breekt door na een geweldige offload van Cas, Try! En team 1 wint, de jongkies van de 2de jaars, oei!

Hierna ging team 1 door voor de finale voor de 1ste/2de plaats tegen de Wassenaar Warriors &

Team 2 moest spelen voor de 3de/ 4de plaats tegen Oemoemenoe

Na team 2 weer gerust te hebben gesteld dat ze toch nog voor een beker mochten gaan spelen ging het eerste gevecht om de 3de plaats op het finaleveld.

Oemoemenoe was sterk, erg sterk maar wij moeten die derde plek hebben, dat was de stemming. Het ging weer over en weer, een gevecht om elke centimeter, geweldig! ze hadden zich weer op weten te laden mijn benji’s! wat een toeschouwers, aan de zijlijn stond het vol met oa team 1 die kwamen aanmoedigen, prachtig wat een team! Mag ik meedoen had ik al van alle kanten gehoord maar nee, dit wat hun gevecht. En wat voor éen, 4-4 einde wedstrijd, sudden dead… dit is niet normaal, wat een niveau speelt dit team al op hun leeftijd. Rens loopt zich vast in de verdediging van Oemoemenoe maar offload naar Stijn, de snelle Jelle van ons team & hij komt erlangs, jaaa!!! Winst….. we hebben ‘m, de beker, we hebben ‘m en ik werd belaagd door emotionele spelers. Na twee minuten iedereen te hebben geknuffeld en bedankt zijn we ons klaar gaan maken om team 1 te gaan moedigen.

Team 1 maakt zich op voor de finale, iedereen staat op scherp. We kunnen dit! En ook deze keer een onvergetelijk gevecht. 1 keer de muur in van de Warriors, 2 keer, het was cm-ter werk.. maar de Warriors zijn te sterk, ze komen 3-0 achter te staan maar komen weer terug, 3-1, 3-2 het wordt weer spannend, weer! Ze geloven er weer in.. maar helaas, einde wedstrijd. De Warriors pakken de eerste plek, bij team 1 zijn de tranen niet te stoppen, dit hadden we verdiend…. Maar jongens, als je zo gevochten hebt ben je een winnaar!!

Team 1 heeft de tweede plek en dus een iets grotere beker dan team 2, wat hebben we genoten van goede rugby en geweldige energie, iedereen bedankt voor deze mooie dag

Van een hele trotse coach: Tim Hoeksema