RIJNMOND WARRIORS WINNEN BEACH

Nadat de Rijnmond Warriors colts 6 weken hebben kunnen trainen op het brede strand van Hoek van Holland was het vorig weekend dan zover. Spelers van Rotterdam en Hoek van Holland (Rijnmond Warriors) konden laten zien waarvoor ze zo hard getraind hebben onder leiding van de gebroeders van den Heerik. De spelers werden verdeeld in team 1 en team 2. Op het brede strand waren in totaal 24 velden uitgezet. Naast de velden weden door de vele uitgenodigde clubs tenten neergezet door de grote stroomouders, begeleiders en geïnteresseerde in het mooie spelletjes Beach rugby.

De twee teams hebben zaterdag gestreden als ware strijders tegen diverse teams uit Nederland en België om vervolgens beide de dag af te sluiten als poule winnaar. Wat opviel is dat wat 6 weken lang is getraind te zien was op het strand. Wat een mooie acties hebben we kunnen zien. De uitslagen logen er niet om. Wat een krachtverschil hebben onze Rijnmond Warriors Colts laten zien. Om trots op te zijn.

Nadat de dag moe maar zeer voldaan was verlopen liepen de spelers in grote getallen terug naar ‘’camping rugbyclub Hoek van Holland’’ waar men kon genieten van een heerlijke BBQ in de zon en dansen in de feesttent tot in de laten avond uren.

Zondag ochtend staan de Rijnmond Warriors met nog wat vermoeide ogen, pijn in de spieren op het veld om de klus te klaren waarvoor zo hard voor is getraind. Winnen was het enige wat bij de jonge strijders nog in gedachte was……. Het was zover waarvoor we vreesden en/of hoopten Team 1 tegen team twee omdat beide teams poule winnaar waren geworden. Nadat er 10 minuten lang onderling werd gestreden kwam het eerste team als winnaar van het veld af. Het tweede team moest daarna tegen Oemoemenoe voor de derde/vierde plaats. Helaas had Oemoemenoe te veel blessures opgelopen tijdens de vorige wedstrijden dat men zich heeft terug getrokken waarbij ons tweede team zichzelf derde van het toernooi mochten noemen.

De laatste wedstrijd, de finale wedstrijd, de strijd der Titanen zou gaan tussen de Rijnmond Warriors 1 en Rugbyclub the Dukes uit Den Bosch. Op het grasveld toch wel een van de sterkste teams van Nederland, op het brede zand van Hoek van Holland was het de eerste 4minuten nagelbijtend, zenuwslopend en bloeddruk verhogend om beide teams te zien spelen. Ze waren zeker aan elkaar gewaagd en hadden het beide verdiend om in de finale te staan. Inde eerste helft stond het 2-0 voor onze strijders.

Het was nog niet klaar en de jonge strijders van het brede strand mochten geen fouten maken in de zin van een overtreding, dat zou betekenen dat er met een speler minder gespeeld zou moeten worden.

Kort na rust van 2 minuten kwam de overwinning steeds dichterbij doordat er werd gescoord door de tegenstander op het verkeerde been te zetten. Wat een positieve ontlading kwam er vanaf de toegestroomde toeschouwers die dit spektakel niet wilden missen. Er werd door the Dukes nog tweemaal tegen gescoord en in de laatste fase van het spel waren het de Rijnmond Warriors 1 die de langste adem hadden en op spectaculaire wijze met 4-2 een einde maakten aan deze zenuwslopende maar sportieve wedstrijd.

Foto: Ellen Grimbergen